پایانی بر رزمنامه مسی



رفتن مسی از بارسلونا خبر داغ روزنامه‌های امروز جهان است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ که هر روز مهترین اخبار رسانه‌های جهان را مرور می‌کند، امروز شنبه  ـ ۱۶ مرداد ماه ـ چنین گفته است:

افسانه ساز

گاردین نوشت: خبر نخست به تقریب تمامی روزنامه‌های سیاسی جهان، مربوط به «لیونل مسی» فوتبالیست شناخته است و جدایی این حماسه ساز از  بارسلون اسپانیا؛ این پایانی است بر رزمنامه مسی.

و لوفیگارو، روزنامه فرانسوی در این زمینه نوشت: این غرش رعدآسای آسمان در بارسلون است. لیونل مسی، باشگاه را ترک می کند. افسانه ساز بارسا، پس از ۱۶ سال، از اسپانیا می‌رود. اکنون چه سرنوشتی در انتظار این افسانه ساز خواهد بود؟

کابل مقاومت می کند

لوموند روزنامه فرانسوی نوشت: نگاه نخست برخی روزنامه های امروز جهان همچنین به حمله تند و خصمانه طالبان است؛ یورش به افغانستان.

این روزنامه در نگاه نخست خود می‌گوید: کابل مقاومت می کند. شورشی در مراکز شهرهای حومه سر گرفته و طالبان مراکز کلیدی آن ها را در مرزها به دست گرفته است. در سوی دیگر نیروهای افغان، می کوشند تا خود را سازمان بخشی کرده، مناطق از دست داده یا مورد جدال را به دست آوردند. حکومت افغان اکنون نیاز به نیروهای پر اثر  قبایل افغان دارد که تا به امروز رقیبان آن بودند. نیروهای ویژه افغان، اکنون در لشگرگاه هلمند در جدال سخت با طالبان اند. اکنون پرسش جهان این است: نظام حکومتی کابل، قادر به خاموش کردن طغیان  طالبان خواهد بود؟

غرش توپخانه

لوموند روزنامه فرانسه همچنین نوشت: غرش توپخانه حزب الله، علیه اسرائیل سر گرفته شد. حزب الله لبنان به تلافی حمله های اسرائیل، هدف هایی را در خاک آن، نشانه گرفت. یعنی در شمال آن؛ آن چه حزب الله می‌گوید: این حمله ها، به تلافی بمباران جنوب لبنان از سوی اسرائیل است. شلیک راکت ها و آتش توپ ها،  در دو روز گذشته سر گرفته است. نیروهای صلح سازمان ملل در لبنان می گویند: برخورد بسیار پرخطری دیده می شود.

موج دگرگونساز

ال پائیس روزنامه اسپانیایی نوشت: موج تازه دگرگونسازی برخاسته است. آمریکای لاتین در چنگ موج سیاسی به پا شده ویروس کرونا است. سیلی کووید سیاسی جهانی، اکنون بر گونه آمریکای لاتین نواخته می‌شود. همه گیری ای که بحران ها را در آمریکای لاتین و کارائیب دامن می زند.

روزنامه انگلیسی گاردین هم نوشت: مجموعه موج های پی در پی کرونای سیاسی، رو به آمریکای لاتین گذاشته است. در سائوپولو، برزیلی ها، شعار به دست، علیه بولسونارو، به خیابان ها آمده اند. با شعار رئیس جمهوری برزیل، کنار برود.

تولید آب از هوا

در حاشیه خبرهای امروز می خوانیم:

له رپوبلیکا، روزنامه ایتالیایی با عنوان «آب از هیچ از هوا بگیریم»، می نویسد: دانشمندان اسپانیایی می گویند، در نقاط خشک به ویژه مناطقی که با خشکسالی رو در رو هستند، می توان مایع طلایی یعنی آب را از هیچ به دست آورد. در نامیبیا، چنین اقدامی سر گرفته است و اکنون در یک اردوگاه در لبنان، در اردوگاه پناهندگان دنبال می شود. شیوه ای که در آن دانشمندان با تجزیه هوا، آب به دست می‌آورند. آکوائر، یک موسسه اسپانیایی در نامیبیا، به تولید آب از هوا، دست یافته است و هم اکنون در لبنان، هم چنین می‌کند. شیوه ای که در دیگر کشورها، به ویژه سرزمین های خشک، دنبال خواهد شد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا