لزوم تخصیص بودجه ویژه به روابط عمومی دانشگاه‌ها



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، رضا آزاد در آیین تجلیل از روابط عمومی ها ‌و رسانه های برتر وزارت علوم در دانشکده فنی حرفه ای شریعتی اظهار کرد: امروز دیگر با واقعیت ها روبه رو نیستیم بلکه با تصویرها سرکار داریم. امروز شاید با ۱۰ تا ۱۵ نفر آشنا باشیم اما با هزاران نفر ارتباط مجازی داریم. اهمیت روابط عمومی ها در اینجاست که می توانند تصویر روشنی از سازمان مربوطه به مخاطبان نشان دهند.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم با اشاره به تاکید مدیران روابط عمومی دانشگاه ها وموسسات پژوهشی مبنی بر افزایش بودجه و تخصیص ردیف ویژه گفت: رهبری و رییس جمهور همواره تاکید داشته اند که هزینه و سرمایه گذاری در آموزش عالی یک سرمایه گذار سودآور است. اگر می خواهیم فعالیت های فرهنگی و پژوهشی دانشگاه ها و موسسات دیده شود با کار روابط عمومی ها این فعالیت ها دیده خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تخصیص بودجه مناسب به روابط عمومی دانشگاه ها در سال ۱۴۰۳ گفت: کار روابط عمومی بسیار گران شده به طوری که برای بالای ۱۵ میلیارد هزینه یک برنامه تلویزیونی است.

آزاد به بحث ساختار روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده حوزه ریاست ‌و روابط عمومی دانشگاه ها با هم یکی است و زمانی که این دو با یکدیگر فعالیت کنند، اقدامات روابط عمومی موفق تر است.

معاون روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: پارک های علم و فناوری پیشانی وزارت علوم به لحاظ فناوری می‌توانند باشند این در حالی است که در حال حاضر در روابط عمومی پارک ها تنها یک کارشناس یا مدیر داریم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره دریچه (روابط عمومی ها و رسانه های برتر وزارت علوم) گفت : امروز با حضور وزیر علوم از ۴۸ روابط عمومی و ۹ خبرنگار برگزیده رسانه های مختلف تقدیر خواهد شد. از این پس نگاهمان این است که این جشنواره هر سال برگزار و حتی به صورت منطقه ای برگزار شود.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا