اعلام نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره «اعتماد»



سخنگوی هیات منصفه گفت: هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد را با اکثریت آراء مجرم تشخیص داد.

اکبر نصراللهی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: جلسه رسیدگی به پرونده بهروز بهزادی مدیرمسئول روزنامه اعتماد با اتهامات نشر اکاذیب و تخلف از مفاد بند ۴ مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت ملی موضوع تبصره ۲ ماده ۵  قانون مطبوعات  در صفحه ۹ روزنامه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲  به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران  برگزار شد. هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهامی او را مجرم دانست و با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیئت منصفه افزود: آقای بهروزی مدعی شد از مصوبه شورای امنیت ملی خبر نداشته و به او ابلاغ نشده است؛ در مقابل برخی اعضای  هیات نظارت یادآوری کردند مصوبات شورای  امنیت ملی  از طریق معاونت مطبوعاتی  به رسانه‌ها ابلاغ می شود و مدیر مسئول  اعتماد هم در اظهاراتش به موارد قبلی تعامل با بخش های مسئول اشاره کرده است.

وی ادامه داد: رای دادگاه رسیدگی به شکایت هیات نظارت  بر مطبوعات در مورد پرونده اتهامات روزنامه اعتماد، متعاقبا صادر خواهد شد.

نصراللهی یادآور شد: آخرین حکم  دادگاه در مورد پرونده قبلی متهم،  یکسال ممنوعیت از فعالیت مطبوعاتی بود که با  اعتراض او، پرونده در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

انتهای پیام
 


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا