باید کارهای فرهنگی عمیق تری درباره سردار سلیمانی ساخت



شهرام گیل‌آبادی که داوری کمیسیون صدا در نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی را بر عهده دارد، بیان کرد: بدون‌شک باید بر کیفیت تولید آثار درباره این شهید سرمایه‌گذاری بیشتری کرد و کارهای عمیق‌تری را انجام داد و برای انجام این‌ کار نیاز به پژوهش و تحقیقات میدانی و … دارد تا با جنبه‌های مختلف این اسطوره معاصر آشنا شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، شهرام گیل‌آبادی، داور کمیسیون صدا نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی درباره ضرورت و تاثیرگذاری انعکاس و جلوه شهید قاسم سلیمانی در عالم هنر بیان کرد: هر کشوری در بازنمایی قهرمانان خودش باید وقت، انرژی و سرمایه‌گذاری مناسبی داشته‌ باشد. بدون‌شک اسطوره‌های معاصر هر کشوری هم می‌توانند پیشاهنگ‌های مناسبی برای فرهنگ گذشته و آفرینندگان مطلوبی برای الگوسازی فرهنگ تازه داشته‌ باشند. پس بازنمایی چهره قهرمانان در هر کشور می‌تواند درون خودش یک آینده‌پژوهی داشته‌ باشد، یعنی آینده‌ای را ترسیم کند که شاهد عینی، رفتاری، معرفتی آن کشور در یک قهرمان بروز و ظهور داشته‌ باشد.

وی افزود: بسیاری از کشورها برای همگرایی و برون‌رفت از واگرایی عصر مدرن قهرمان‌سازی می‌کنند و اساطیری را خلق می‌کنند که آن‌ها بتوانند بسیاری از موضوعات حال حاضر را پاسخ بدهند و در عین‌حال بتوانند برای آینده چشم‌انداز معرفتی ترسیم کنند. اگر در کشور خودمان نیز این کار را انجام ندهیم، بدون‌شک جفایی در حق فرهنگ ایرانی کرده‌ایم و باید در بازنمایی جلوه قاسم سلیمانی به‌عنوان یک قهرمان تلاش‌های فراوانی کرد.

گیل‌آبادی درباره ارزیابی کمی و کیفی آثار ارسالی به کمیسیون صدا یادواره قاسم سلیمانی عنوان کرد: از لحاظ کمی به‌ نظر می‌رسد که هر مرکزی برحسب نیاز، احساس مسئولیتی و تکلیفی که نسبت به این اسطوره معاصر داشته، سعی کرده‌ است که هر آن‌چه در توان دارد را برنامه‌سازی کند و تلاش کند تا وضعیتی را درست کند تا مردم آن استان با مولفه‌های رفتاری، کرداری، شخصیتی و معرفتی این شهید آشنا شوند.

این داور ادامه داد: اما از لحاظ کیفی باید گفت که چون شهادت قاسم سلیمانی شوک جدی برای فضای کشور بود، بدون‌ شک فضا برای ارتقا کیفی آثار در گام های بعدی وجود دارد. باید بر کیفیت تولید آثار درباره این شهید سرمایه‌گذاری بیشتری کرد و کارهای عمیق‌تری را انجام داد و برای انجام این‌کار نیاز به پژوهش و تحقیقات میدانی و … دارد تا با جنبه‌های این اسطوره معاصر آشنا شد.

وی بیان کرد: برنامه‌سازان باید نقاط استراتژیک را کشف کنند و براساس آن نقاط استراتژیکی که یک قهرمان توانسته مسیر قهرمانانه‌ای را از خود به‌جای بگذارد، برنامه‌سازی کنند و کیفیت آثار خود را غنای بیشتری بدهند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا