اطلاعیه اداره کل رسانه‌های داخلی درباره یارانه نوبت دوم روزنامه‌ها در سال ۹۸


اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در اطلاعیه ای در خصوص واریز یارانه نوبت دوم سال ۹۸ روزنامه‌ها، توضیحاتی منتشرکرد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در این اطلاعیه آمده است:

۱. با توجه به اینکه بررسی شیوه نامه جدید محاسبه یارانه پس از اخذ نظرات دریافتی از تشکل ها – مدیران رسانه – و… با مشورت  نمایندگان ۱۰ تشکل مدیریتی صنفی در حال جمع بندی نظرات دریافتی و نهایی شدن است، بدلیل ضرورت تسریع در پرداخت یارانه، محاسبه  این دوره بر اساس شیوه نامه قبلی و با تغییراتی که در ادامه عنوان می شود، صورت گرفته است. لازم به ذکر است که مبنای محاسبه یارانه میزان اعتبار جذب شده در این مرحله بوده است.

۲. در محاسبه یارانه برای روزنامه‌های استان‌های کم برخوردار ضریب دو برابری در نظر گرفته شده است.

۳. میزان حداقل نظم در انتشار برای روزنامه‌های سراسری ۴۰درصد و برای روزنامه‌های غیر سراسری ۳۰درصد (در بازه ۶ماه گذشته) در نظر گرفته شده است. این اقدام با توجه به محدودیت‌های مربوط به کاغذ و با عنایت به لزوم حمایت از نشریات محلی انجام گردیده است.

۴. شاخص ضریب کیفی از نتایج آخرین رتبه بندی روزنامه ها در محاسبه شمارگان حمایتی مبنای اصلی بوده و این شاخص مستقلا نیز در فرمول تاثیر داشته است.

۵. میزان و دفعات انتشار روزنامه‌ها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه جامع رسانه‌های کشور که با اعلام صاحبان امتیاز و تایید اداره اعلام وصول و یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود بوده، تعیین شده است.

۶. به منظور شفاف‌سازی و دسترسی عمومی به اطلاعات، ماتریس نهایی محاسبه یارانه مطبوعات که مبنای پرداخت این نوبت قرار گرفته، در وبگاه معاونت مطبوعاتی منتشر خواهد شد.

۷. از آنجا که مطابق ماده ۱۴ آیین نامه نحوه پرداخت یارانه مصوب سال ۸۸، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملزم به ارائه گزارش عملکرد مالی است و قبلا نیز اطلاع رسانی شده است، رسانه‌ها باید گزارش عملکرد خود را در خصوص یارانه دریافتی ارائه نمایند که به زودی سازوکار دریافت این گزارش ها، در سامانه جامع رسانه ها، اطلاع رسانی می شود.

۸. به منظور رسیدگی به هرگونه اعتراض یا اطلاعات در مورد راستی‌آزماییِ ماتریس اعلامی، کمیته رسیدگی تشکیل و آمادگی لازم برای بررسی و درصورت اثبات اصلاح را دارد لذا مستندات به‌صورت کتبی به این کمیته که مستقر در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی است ارائه شود؛ بدیهی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی و نتیجه اعلام و اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا