حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های صنفی رسانه‌ای/ضرورت راه‌اندازی بازارچه مطبوعات



ایسنا/ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان گفت: راه‌اندازی بازارچه ضروری است.

اعظم روانشاد امروز هشتم مردادماه در دیدار با منتخبان هفتمین دوره خانه مطبوعات لرستان که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه توسعه مطبوعات، راهی برای توسعه استان است، بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های صنفی ‌ای تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه هفتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان لرستان با ۱۴۳ رأی برگزار شد، اظهار کرد: این میزان رأی، نقطه امیدی برای اصحاب رسانه استان است و به‌خوبی نشان می‌دهد که رسانه‌های لرستان به خانه مطبوعات به‌عنوان یک تشکل و صنف قانونی و همین‌طور اداره کل ارشاد اسلامی استان، اعتماد دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان ضمن تشکر از تلاش‌ها و خدمات اعضای ششمین دوره خانه مطبوعات استان، ادامه داد: اعضای جدید خانه مطبوعات نیز باید با اقدامات مؤثری در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، ساماندهی و ورود اعضای جدید به رسانه، رفع نقض مدارک اعضای خانه مطبوعات، رفع مشکلات ساختاری و همچنین استعدادیابی افراد جوان را در دستور کار قرار دهند.

روانشاد با اشاره به اینکه خانه مطبوعات باید به‌عنوان یک تشکل صنفی در راستای توسعه کیفی رسانه‌ها فعالیت کند، افزود: تا در نهایت شاهد توسعه استان باشیم زیرا پیگیری مطالبات استان و بیان مزیت‌ها، چالش‌ها، ضعف‌ها و فرصت‌ها باید از طریق رسانه‌ها صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این انتشار اخبار مؤثر و امیدبخش برای جامعه در کنار پیگیری مطالبات استان در سطح کلان نیز باید از طریق خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، پیگیری شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان اضافه کرد: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هم باید در مسیر توسعه استان نیز همدلی، اتحاد و انسجام داشته باشند.

وی به برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات استان، اشاره کرد و گفت: دهمین جشنواره مطبوعات استان بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود و امیدواریم با پیگیری‌های خانه مطبوعات، جشنواره خوب و مؤثری برگزار شود.

روانشاد، با اشاره به اینکه بازارچه مطبوعات می‌تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات اقتصادی رسانه‌ها و هم‌افزایی آن‌ها در جهت پیگیری مطالبات داشته باشد، بر ضرورت راه‌اندازی بازارچه مطبوعات استان تأکید و اظهار کرد: متأسفانه برخی از همکاران ما به علت مشکلات اقتصادی، امکان تأمین دفتر نشریه ندارند و لازم است خانه مطبوعات برای رفع مشکل رسانه‌های استان نیز در این زمینه اقدام کند.

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه با بیان اینکه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد، حمایت از تشکل‌ها، صنف‌ها و …است، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این زمینه حمایت و همراهی‌های لازم با خانه مطبوعات را خواهد داشت و نقش نظارتی و پشتیبانی در این حوزه دارد ولی لازم است خانه مطبوعات نیز طرح‌ها و برنامه‌های مؤثری برای توسعه رسانه‌ای و بهبود شرایط فعالان رسانه‌ای، ارائه دهد.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر «احمد کاظمی» رئیس گروه فرهنگ، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «مجید امانی» مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های استان جهت برگزاری هفتمین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا