طرحی جدید برای زندگی با کووید ۱۹


روزنامه های امروز جهان درباره خشم غرب نسبت به اقدامات پوتین، تلاش چین برای مصونیت در برابر تحریم های غرب و نیز طرح جدید انگلیس برای زندگی با کووید ۱۹مطلب نوشته اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آلبرت کوچویی در شرح مهمترین اخبار چهارشنبه ـ ۴ اسفند ماه ـ آورده است:
 

ماشه اسلحه همیشگی

فایننشال تایمز روزنامه انگلیس نوشت: ولادیمیر پوتین، استقلال دو سرزمین شرق در اوکراین را به رسمیت شناخت. و این خشم غرب را سبب شد. جو بایدن، ماشه اسلحه همیشگی را کشید. از امروز تحریم ها علیه آنان اعمال می شود. دو جمهوری تازه در منطقه. این دو از سال ۲۰۱۴ خود را مستقل از اوکراین خوانده اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم گفت: انگلیس با تحریم، مانع آن ها خواهد شد. او می گوید: بحران اوکراین، به خطرآمیزترین لحظه ها رسیده است.

مصون از تحریم

طرحی جدید برای زندگی با کووید ۱۹

ال موندو، با چند روزنامه دیگر اسپانیا می نویسد: چین خود را در برابر تحریم های غرب، مصون نگاه می دارد. در تحلیلی آمده که چین دست کم در شش زمینه، فن آوری حساس، موفقیت های چشمگیری داشته است. طرح هایی از هواپیماهای در آسمان، جهش واکسن های تولیدی چیپ یا تراشه های رایانه یی و خود رایانه ها، نشانگر این پیشتازی چین اند.

زندگی با کووید ۱۹ 

طرحی جدید برای زندگی با کووید ۱۹

دیلی میل همراه با دیگر روزنامه های انگلیس می گویند: هفته دیگر دولت انگلیس طرح زندگی با کووید ۱۹ را اجرایی خواهد کرد. رها از اومیکرون، انگلیس همه محدودیت ها را در آن کشور، لغو خواهد کرد. تنها گروه های آسیب پذیر مدنظر دولت انگلیس خواهند بود. این در حالی است که خیز نمودار افزایش مبتلایان و بستری های همه گیری در آن جا چشمگیر است. یک میلیون و سیصد هزار تن آدم های آسیب پذیر مورد آزمایش رایگان قرار خواهند گرفت.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

روبات های خدمت گذار

طرحی جدید برای زندگی با کووید ۱۹

در بخش دانش و فن آوری هفته نامه اکونومیست عکسی است از یک سیب در دست آهنین یک روبات. اکونومیست می نویسد: همه گیری ویروس کرونا، روابط میان انسان ها و روبات ها را، بازآفرینی کرد. شش دهه است که روبات ها در دور و اطراف ما هستند. نخست آن ها، به شیوه روباتیک گون، قطعات و بازی های مختلف را به همدیگر وصل می کردند. پس از آن روبات ها وارد زندگی آدم ها شدند. اکنون سه میلیون روبات صنعتی در سراسر جهان، در کارخانه ها به کاراند.  فدراسیون جهانی روباتیک می گوید: میلیون ها روبات دیگر در خانه ها به تمیز کردن اند و در فروشگاه ها و فرودگاه و بیمارستان ها هم در کمک به جراحان اند. در این میان انسان ها کارهای سخت را به روبات ها می سپارند و کارهای سهل را خود به عهده می گیرند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا