گویا جهان باید با طالبان سر کند!


ال موندو روزنامه اسپانیایی درباره طالبان نوشته است و اینکه جهان برای مانع شدن افغان ها از گرسنگی باید با طالبان سر کند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ هر روز، مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان را برای مخاطبانش مرور می‌کند.

کوچویی در شرح اخبار شنبه ـ ۲۲ آبان ماه ـ می‌گوید:

گرمایش زمین و اذعان جان کری، نماینده ویژه آمریکا، به نقش آمریکا در روند افزایشی گرمایش زمین، سوژه امروز دو روزنامه انگلیسی و اسپانیایی شده است.

۱.۵ درجه یعنی زندگی

ال موندو روزنامه اسپانیا نوشت: بر روی پارچه ای و پشت پیراهن آدمی نوشته شده است: یک و نیم درجه سانتیگراد، یعنی زندگی. مقصود گرم شدن یک و نیم درجه ای سیاره زمین است، که برای زندگی بر آن، دشواری به بار می آورد و تداوم روند افزایشی آن، یعنی پایان زندگی. یک و نیم درجه یعنی زندگی، شعار همایش تغییرات آب و هوایی است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، عکس هایی از تجمعات و تظاهرات فعالان زیست محیطی را انتشار داده است، که خیابان های گرداگرد ساختمان اجلاس کاپ ۲۶ را در تسلط خود در آورده اند. آمریکا پذیرفته است آن کشور در زمره بیست کشوری است که هشتاد درصد گازهای انتشار یافته بر زمین را سبب می شوند. جان کری، نماینده ویژه آمریکا، این را می گوید.

فقط حرف و حرف

گویا جهان باید با طالبان سر کند!

تلگراف روزنامه انگلیس: جان کری می گوید: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت آسیب رساندن آمریکا به افزایش گرمای زمین را آمریکا  پذیرفته است. و این که تغییرات آب و هوایی، امروز تهدید اساسی است و ممکن است همین امروز، مرگ آدم ها را سبب شود. نسل جوانی که به اعتراض به خیابان های گلاسکو آمده است، خواستار عمل در مهار تغییرات آب و هوایی است و نه فقط حرف و حرف. با این همه منتقدان و به ویژه، معماران پیمان آب و هوایی پاریس معتقدند، هدف های کاپ ۲۶ محال است بتوانند تغییرات آب و هوایی را مهار کنند. جهانی پاک تر  باید!

کوه‌های ایتالیا باز شدند

له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی نوشته است: دو فصل، کوه های ایتالیا را بر اسکی بازان سد کرده بودند. درگی، نخست وزیر می گوید: کوه ها، بر اسکی بازان، باز خواهند بود.

قدرت سوخت هسته ای

با عنوان بالا اکونومیست می گوید: سوخت اتمی سوختی مطمئن و اساسی است که با آن راحت می توان به مقابله با تغییرات آب و هوایی رفت.

دردسر بایدن

گویا جهان باید با طالبان سر کند!

 یو اس ای تودی روزنامه آمریکایی، با عنوان دردسرهای تورم برای بایدن می نویسد: افزایش قیمت ها، سبب فشار آوردن بر جامعه مصرفی در آمریکا خواهد بود؛ این یعنی دردسرهای تورم برای بایدن.

سازش با طالبان به خاطر افغان‌ها

گویا جهان باید با طالبان سر کند!

ال موندو در اسپانیا نوشت: جهان باید برای مانع شدن مرگ افغان ها از گرسنگی همین امروز، عمل کند. این یعنی که جهان باید با طالبان سر کند.

در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:
 

افزایش پادتن در سالخوردگی

گویا جهان باید با طالبان سر کند!

ساینتیفیک ریپورتس نوشت: و یک شگفتی پژوهشی که امروز انتشار یافته است. متخصص بیماری های عفونی، فرانچسکو به فوکه در ایتالیا می گوید، با افزایش سن در سالخوردگی، میزان آنتی بادی  یا  پادتن برای مقابله با ویروس افزایش پیدا می کند. البته این به آن معنا نیست که این آدم ها نیاز به واکسینه شدن ندارند. پادتن با این همه برای بدن انسان سودمند  است.  میزان آنتی بادی در بالای شصت سالگی، بیش از زیر  پنجاه سالگی، افزایش می یابد. ساینتیفیک ریپورتس، این گزارش را انتشار داده است. تصور پیش تر دانش چنین بود، که با افزایش سن آدمی، سیستم دفاعی بدن، شکننده تر می شود. که چنین نیست.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا