چگونه میتوان جلوی خطای مجری را گرفت؟
حسن ملکی، مدیر شبکه جهانی جام جم میگوید: مجری به دلیل اینکه چشم در چشم مخاطب و نزدیکترین عنصر رسانهای به جامعه هدف است، نماد شبکه و رسانه ملی محسوب میشود.
به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، ملکی در دیدار بامجریان شبکه تاکید کرد: مجریان، با قدرت و اعتقاد راسخ از مواضع نظام و آرمانها و ارزشهای فرهنگی جامعه حمایت کنند.
او با اشاره بر اهمیت کار اجرا در برنامههای تلویزیونی، گفت: همین حساسیت و اثرگذاری و جایگاه مجریان است که ایجاب میکند تا هم نظارت جدی بر فعالیت مجریان وجود داشته باشد و هم جلسات هماهنگی به صورت مستمر و هدفمند برگزار شود.
مدیر شبکه جهانی جام جم در ادامه ضمن بیان برخی اشکالات نظارتی که طی دو سال گذشته در اجرای برنامهها به چشم آمده، افزود: چنانچه در هر برنامهای به ویژه برنامههای زنده، تهیهکننده، سردبیر، نویسنده و در نهایت مجری با یکدیگر درخصوص موضوع، محورها، سؤالات، شناخت ویژگیهای مهمان، توجیه مهمان و … هماهنگ باشند، جلوی بسیاری از خطاها گرفته خواهد شد.
وی گفت: مجریان باید با اشراف به محتوا و موضوع، برنامه را در مسیر انتقال پیام غنی و امید بخش مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و برجسته سازی زیبایی های ایران و نقاط روشن آینده نظام اسلامی و بی اثر کردن ایران هراسی، هدایت کند و با قدرت و اعتقاد راسخ از مواضع نظام و آرمانها و ارزش های فرهنگی، هویتی و دینی جامعه حمایت کنند.
در ابتدای این جلسه مجریان برنامههای شبکه جام جم که در جلسه حاضر بودند برخی نکات و ملاحظات خود را در راستای تقویت برنامهها و نیز افزایش کیفیت تولیدات شبکه بیان کردند که مهمترین موضوعات مورد اشاره آنان عبارت بودند از: لزوم تشکیل گروه متشکل از مجریان و مدیران و تهیهکنندگان شبکه و انتقال سریع و به هنگام آخرین ملاحظات سازمانی مرتبط با حوزه اجرا، لزوم تاکید بر فرم و شیوه های نوین و جذاب برنامه سازی در برنامه های تلویزیونی و پرهیز از تولید برنامه های مشابه از نظر قالب و محتوا در شبکه های مختلف، لزوم بازتعریف و ارتقای نقش سردبیر و اتاق فکر برنامه های تلویزیونی به منظور کاستن از خطاهای آنتن، توجه به پالایش آنتن برنامه ها از کارشناسان تکراری و همیشگی برنامه های زنده شبکه های مختلف سیما، دعوت از حضور غیرایرانیان مقیم در ایران در برنامه های شبکه جام جم به عنوان مهمان، ضابطه مند کردن برآورد هزینه لباس و پوشش مجریان شبکه با توجه به فضای رقابتی تنگاتنگ با مجریان شبکه های فارسی زبان، استفاده از ظرفیت صفحات مجازی مجریان شبکه برای بازنشر محتوای برنامه های تولیدی در فضای مجازی و کمک به انتشار حداکثری قطعات برگزیده برنامه ها، فراهم کردن امکان تردد مجریان برنامه ها با خودرو به داخل سازمان برای حضور به موقع در استودیوی پخش و استفاده حداکثری از زمان آماده سازی قبل از پخش برای هماهنگی هرچه بیشتر با عوامل تولید، طراحی مکانیزم کنترل کارشناسان هنری و پزشکی و آشپزی شبکه های مختلف سیما به منظور جلوگیری از حضور همزمان و چندباره آنان در برنامه های مشابه و استفاده ابزاری از ظرفیت رسانه ملی.
انتهای پیام
منبع:خبرگزاری ایسنا