پخش طنز سیاسی «چه کسی از آخوندها می‌ترسد؟»



«چه کسی از آخوندها می ترسد؟» مجموعه نمایش طنز با مضمون سیاسی و اجتماعی است که از امشب به روی آنتن رادیو می رود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، محسن سوهانی ـ مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش ـ درباره ایده اولیه این نمایش رادیویی گفت: «چه کسی از آخوندها می ترسد؟» در ابتدا یک فیلمنامه بود که سال ۸۹ نوشته شد و کار استراتژیکی محسوب می شود؛ بعد از مدتی آن را در سال ۹۱ بازنویسی کردم.

سوهانی با اشاره به اینکه نمایش رادیویی این اثر توسط مجید دیندار تنظیم رادیویی شده است، افزود: این کار ایده های خاص و متفاوتی در روند داستان دارد که در آن با جسارت، بعضی از خط قرمزها، خودسانسوری ها و تابوهایی که در سازمان صداوسیما شکل گرفته است را کنار گذاشتیم. 

وی تأکید کرد: طنز، مقوله خاصی است و در این سال ها تولید آثار اینچنینی درگیر محافظه کاری شده یا خیلی سطحی شده اند؛ بنابراین سعی کردیم این کلیشه ها و تابوهای خودساخته را کنار بگذاریم و یک کار طنز به معنای واقعی آن هم طنز استراتژیک که مستقیم به رویدادهای سیاسی و شرایط اجتماعی واکنش نشان داده است را تولید کنیم.

سوهانی عنوان کرد: در رادیو تلویزیون مان کمتر کاری را داشتیم که وارد این موضوع بشود و به نوعی طنز سیاسی ـ اجتماعی باشد که امیدوارم برای مخاطبان نیز جذاب باشد.

مجموعه طنز رادیویی «چه کسی از آخوندها می ترسد؟» بر اساس فیلمنامه ای از محسن سوهانی با تنظیم رادیویی مجید دیندار، به کارگردانی ایوب آقاخانی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری مجید آیینه، افکتوری سعید نعمتیان، گویندگی مهرداد عشقیان و با هنرمندی فریدون محرابی ، جواد پیشگر، صفا آقاجانی، حمید یزدانی ابیانه، احمد هاشمی، نوشین حسن زاده، محمد سعید سلطانی، عبدالعلی کمالی، امین بختیاری، حمیدرضا هدایتی از امشب شنبه ۲۳ اسفند ماه، هر شب ساعت ۲۲:۰۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا