وعده سیاستمداران دنیا در لابه لای کاغذ روزنامه ها



رسانه‌های جهان از دو موضوع مهم صحبت می‌کنند؛ اینکه آیا جو بایدن می‌تواند آمریکا را از خاورمیانه خارج کند؟ و در نگاهی دیگر کودتای میانمار را مورد بررسی قرار داده‌اند. نشریه «اکونومیست» در تحلیلی نوشته است که عکس خروج نیروهای آمریکایی نشان از ترک تدریجی دارد. بدرقه‌کنندگان آنها، کودکان پاپتی هستند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، برخی اخبار امروز (۱۶ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ روزنامه «اکونومیست» نوشته است: تصور دو رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بر این بود که آن کشور بیش از حد در خاورمیانه درگیر شده است. آنها قصد خروج از آن جا را داشتند، اما تحلیل «اکونومیست» می‌گوید برخی از کشورها مانع آنها شدند. عکس خروج نیروهای آمریکایی نشان از ترک تدریجی دارد. بدرقه‌کنندگان آنها، کودکان پاپتی هستند.

_ خشونت در تظاهرات میانمار بالا گرفته است. مقاومت در برابر کودتای نظامی در میانمار، سخت‌تر شده است. یانگون، بزرگ‌ترین شهر میانمار هفته‌های تظاهرات را پشت سر گذاشت.

_ «گاردین»، نشریه انگلیسی نوشته است: پاپ فرانسیس سفر تاریخی و پرخطرش را به عراق آغاز کرد. پاپ یاد قربانیان ایزدی به دست داعش را زنده نگاه داشت.

_ «له رپوبلیکا»، نشریه ایتالیایی نوشته است: دراگی نخست وزیر ایتالیا، صادرات واکسن را محدود می‌کند. جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید با این تصمیم، مقابله با ویروس کرونا، در خطر خواهد بود.

_ ریشی سوناک، وزیر دارایی خزانه‌داری کل انگلیس با تباری هندی کیف قرمز به دست، در برابر دوربین‌ها ایستاده است. کیفی که بودجه سالانه دولت انگلیس در آن است. می‌گویند وزیر می‌خواهد بودجه‌ای شفاف تقدیم کند. تحلیل‌گران اقتصادی می‌گویند: هنوز نمی‌تواند. می‌گویند وزیر انگلیس در برابر دوربین‌ها نه لبخند می‌زند و نه اخم می‌کند تا کسی از چند و چون درون کیف، باخبر نشود.

_ آواره‌های بهمن فروریخته در سال برای آمریکا مرگبار بودند. وضعیت متغیر آب و هوا و شرایط بد اقلیمی و رشد شور ورزشی، وضعیت نگران‌کننده‌ای برای دولت آمریکا پدید آورد. یورش بی‌امان بهمن‌ها بیش از ۲۷ تن را در آمریکا کشت. در یکصد سال گذشته، بهمن‌ها چنین تعداد قربانی در آمریکا، به بار نیاورده بودند.

*از حاشیه خبرها:

بیشتر ویروس‌های جهشی مرگبار نبوده‌اند. اما این ویروس سارس کو ۲ به نظر مرگبار می‌آید. ویروس جهشی که نخستین بار در جنوب شرق انگلیسی دیده شد. ویروسی که به گونه‌ای جهشی، تکثیر می‌شود. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می‌گوید می‌توان آن را مهار کرد. ادعایی که با گسترش آن در جهان همخوانی ندارد. از سوی دیگر می‌گویند، برای مقابله با ویروس کرونا باید یک میلیارد دوز واکسن در سال جاری تولید شود. پرسش این است آیا نهادهای پزشکی از پس آن برمی‌آیند؟ واکسن سازان هندی تولید نیمی از آن را وعده کرده‌اند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا