زمان برگزاری جشنواره رسانه‌های خلیج‌فارس ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اعلام شد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، علی اکسیر اظهار کرد: این جشنواره با همکاری معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و با مشارکت خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان و با هدف ارتقای کیفی نشریات، جهاد تبیین و معرفی خدمات انقلاب اسلامی به صورت صریح و روشن به مردم، فرهنگ سازی و توجه بیش از پیش به مسائل روز جامعه برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از اصحاب رسانه استان برای شرکت در این رویداد بیان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در قالب خبر، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش، عکس خبری، تیتر و چند رسانه‌ای و حداکثر سه اثر در هر یک از این بخش‌ها را به پست الکترونیک [email protected] یا به صورت مکتوب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان، مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره را تا ۱۵ فروردین سال آینده عنوان و بیان کرد: آثار ارسالی باید از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در یکی از رسانه‌های مکتوب، پایگاه خبری و نمایندگی‌های رسانه سراسری در استان هرمزگان منتشر شده باشد.

اکسیر یادآورشد: تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، فرهنگ سازی جهت اصلاح الگوی مصرف، روایت صحیح واقعیت‌ها و پیشرفت های متنوع استان هرمزگان در قالب جهاد تبیین، میهن دوستی و انسجام ملی، خلیج فارس، وحدت و همدلی، رویدادهای ماندگار استان، کالابرگ الکترونیک و امیدآفرینی از موضوعات از محورهای این جشنواره است.

وی گفت: بخش ویژه جشنواره نیز به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت اختصاص دارد.

این مسئول ادامه داد: جایزه نفر نخست در هر بخش تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفر سوم نیز لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و همچنین جایزه بخش ویژه را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

اکسیر بااشاره به اینکه افرادی که آثار آن‌ها با کد و یا نام مستعار منتشر می‌شود باید به تایید مدیر مسوول رسانه رسیده باشد، گفت: رسانه‌های لغو مجوز شده، بدون مجوز، بولتن‌ها و ویژه نامه‌های داخلی ادارات نیز امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

استان هرمزگان دارای ۶۴ رسانه چاپی، ۸۸ رسانه‌الکترونیک برخط و ۲۵ رسانه الکترونیک غیربرخط دارد که در میان استان‌های کشور از لحاظ برخورداری از رسانه‌های دارای مجوز در رتبه پانزدهم قرار دارد.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا