دانلود کتاب آموزش خبرنگاری (PDF)

آموزشگاه رسانه :در روزگاري كه یک موبايل هم تلفن همراه است، هم دوربين عكاسي، هم یک ضبط صوت هم دفترچه يادداشت هم مرورگر وب و… یک خودكار هم قلم نوشتن است هم چراغ مطالعه دارد هم صدا ضبط مي كند… یك پرينتر هم زيراكس مي گيرد هم اسكن ميكند هم چاپگر است…
باید از انتشار هر خبر هدفی را دنبال کرد و همیشه باید از خودتان بپرسید: «خب، کی چی؟ « ،» چه چیزی اینجا تازه رخ داده که می خواهم آن را گزارش کنم؟ « ،» این خبر اصلاً درباره چی هست؟ ،» خود را به جای خواننده بگذارید: «چرا دارم این خبر را می خوانم؟ ،»«چرا باید این خبر برای خواننده جذاب باشد؟ » سئوالاتی که اگر مطرح نشود قطعاً تیرهای جنگ نرم را بدون هدف گیری صحیح استفاده کرده ایم که حتی ممکن است گاهاً با بازدید بسیار خوبی هم مواجه گردد؛ اما آیا در جنگ نرم باعث موفقیتی شده است؟!
البته باز از آنجایی که از یک سو انجام کار خبری و فنون خبر نویسی امروزه روز دیگر فقط در چهارچوب نگارش یک خبر متنی خلاصه نمی شود و گاهاً یک تصویر به جای صدها کلمه در انتشار یک خبر کاربرد دارد و از سویی دیگر قطعاً به دلیل نوع فعالیت های دانشجویی و محدودیت نیروهای فعال در این عرصه باید به این نکته توجه داشت که دانشجوی خبرنگار می بایست به نوعی خودکفایی در فنون خبرنگاری دست یابد و توانایی هم زمان استفاده از مهارت های مختلف خبری را دارا باشد که از آن می توان به عنوان خبرنگار چند مهارته یاد کرد.
باید متذکر شد که تبدیل شدن دانشجو به یک خبرنگار خودکفا به معنای استاد شدن در همه مهارت ها نیست بلکه انجام کارها بصورت قابل قبول و در حدی که توان بیرون کشیدن گلیم خود را در رخدادهای خبری داشته باشد مورد نظر و تأکید می باشد و در کمتر از یک ساعت که توسط خبرنامه دانشجویان ایران ارائه گردیده دقیقاً در پاسخ به این نیاز بوده که امید آن می رود در جهت آموزش و ارتقای کیفی افسران جوان جنگ نرم به کار آید.
شما می توانید با مطالعه این کتاب آموزش خبرنگاری، اولین قدم های ورود به این عرصه را محکم بردارید:

دانلود کتاب آموزش خبرنگاری

 

 

دیگر جستجو های سایت آموزشگاه رسانه:

پاورپوینت آموزش خبرنگاری

فیلم آموزش خبرنگاری

آموزش رایگان خبرنگاری

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا