توضیح تهیه کننده «منم دوستت دارم» درباره قسمت بحث برانگیز


مجموعه «منم دوستت دارم» با نگاهی به مقوله خانواده و با بهره گیری از نظر کارشناسان، سعی دارد با ارائه راهکارهایی مبتنی بر علوم روانشناسی به حل چالش های روزمره کمک کند و در این راستا به خط قرمزهایی نزدیک می شود که پیشتر در تلویزیون تابو محسوب می شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، این روزها بخش کوتاهی از این برنامه با موضوع عادت ماهانه بانوان نقل شبکه های اجتماعی شده و واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است؛ امری که از سوی مهران رسام ـ تهیه کننده سریال ـ ضروری دانسته می شود و معتقد است که بخش زیادی از علت نپرداختن به این دست مشکلات، خودسانسوری و ترسِ خود تهیه کننده‌هاست که دست و پای آنان را در طرح مباحث بسته است.

در این میان واکنش مخاطبان در چند روز گذشته نشان می دهد که پرداختن به موضوعاتی اینچنین در تلویزیون، می تواند مخاطبان را تا اندازه ای امیدوار و دلگرم کند. تهیه کننده مجموعه «منم دوستت دارم» نیز از بازخورد مخاطبان نسبت به پرداختن به موضوعات جزئی اما مهم از زندگی زناشویی، رضایت دارد.

مهران رسام، تهیه کننده این مجموعه در گفت‌وگویی با ایسنا درباره پرداختن به مسایلی که در مجموعه‌های تلویزیونی کمتر به آن توجه شده است، می‌گوید: ما به دعوت آقای قاسمی، مدیر شبکه سلامت که دکتر روانپزشک هستند به این مسائل پرداختیم. گفتند یکی از آسیب‌های جدی ما الان همین مسائل کوچک زن و شوهری و خانوادگی است. ما حدودا چهار ماه پژوهش کردیم و با مشارکت آقای دکتر رضا پورحسین (روانشناس) که قائم مقام معاونت سیما بودند، جلسات متعددی را داشتیم و تصمیم گرفتیم به مسائل ریز زن و شوهری و خانوادگی بپردازیم.

او ادامه می‌دهد: در قالب ۹۰ قسمت درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم؛ برای مثال چند قسمت درباره فرزندآوری داریم که یکی پخش شده و چند قسمت دیگر آماده پخش است. این موضوعات هم نیازهای جامعه و هم نیازهای فردی است. مرد و زن خیلی چیزها را فراموش می‌کنند، ممکن است با یک شاخه گل دادن، با یک سلام کردن و یا تبریک گفتن بتوانند یکدیگر را خوشحال کنند.

رسام درباره پرداختن به موضوعاتی که ممکن است خط قرمز صداوسیما به نظر برسند، توضیح می‌دهد: در مباحثی که در مجموعه «منم دوستت دارم» مطرح شده، یکسری موضوعات خط قرمز است اما به ما اجازه دادند و گفتند اشکالی ندارد که درباره شان صحبت کنید. مثل قسمتی که درباره عادت ماهانه خانم‌ها بود و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت. موضوعات دیگری هم داشتیم که جزو خط قرمزها بود اما این مورد چون استثنائی بود بازتاب زیادی داشت. حتی اسم مجموعه که «منم دوست دارم» است، خودش می‌تواند خط قرمز باشد؛ زیرا ابراز عشق مرد و زن به یکدیگر است. اما این مسائل در روابط خانوادگی تاثیر مثبت می‌گذارد. ما قسمتی هم درباره در آغوش گرفتن و محبت کردن به بچه‌ها داریم؛ این‌ها مسایلی است که گاهی فراموش می‌شود.

این تهیه کننده اضافه می‌کند: بخش زیادی از خط قرمزها مشکل سازمان صداوسیما نیست بلکه خودسانسوری و ترس خود تهیه کننده‌هاست. خود من سال ۸۰ یک مجموعه طنز را همراه با مجید صالحی به نام «آشتی کنان» داشتم که از شبکه سه پخش شد. به یاد دارم که در همان زمان هم پزشکانی که مشاور ما بودند درباره اینگونه مسائل می گفتند و ما می‌ترسیدیم که درباره شان کار کنیم؛ مثلا درباره سرطان سینه که می‌گفتند آموزشش ضروری است.

رسام در پایان بار دیگر با اشاره به مجموعه «منم دوستت دارم»، می‌گوید: این کار را بسیار دوست دارم؛ سریال بسیار شریفی است و از آن رضایت دارم. خودمان هم می‌ترسیم. باید کمی خودمان را رها کنیم. این قسمت از «منم دوستت دارم» بیش از ۲۷ میلیون بار دیده شده و از هر طرف واکنش ها مثبت بوده است؛  هم از طرف شبکه مورد تقدیر قرار گرفتیم و هم مخاطبان. خود من تماس‌های متعددی حتی از خارج از کشور داشتم که به خاطر مطرح کردن این مباحث از ما تشکر کردند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا