تقویت هنر و فرهنگ در پیشگیری از آسیب های اجتماعی چاره ساز است



ایسنا/کرمان امام جمعه استفاده از ظرفیت فضای مجازی را با ترغیب بخش خصوصی قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: در مقابله با جنگ ای باید از ابزار و سلاح فرهنگ و آن هم توسط نسل جوان بهره ببریم.

حجت الاسلام میثم تارم در آیین آغاز به کار مجموعه رسانه ای “خبر سبزواران” و رونمایی از پوستر تولید محتوای چندرسانه ای و پیشگیری آسیب های اجتماعی با اشاره به تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری در این امر مهم که گریبانگیر جامعه است، گفت: باید زیرساخت های فرهنگی و هنری تقویت بشوند و این به روزرسانی توسط جوانان متخصص و متعهد می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

وی استفاده از جنگ رسانه ای را در عادی انگاری آسیب های اجتماعی از شگردهای دشمنان عنوان کرد و افزود: هدف گرفتن کانون خانواده و آموزه های دینی برای فروپاشی یک نظام اسلامی که در سراسر دنیا علم دار ارزش هاست مدنظر سلبریتی های بدون تعهدی است که به هر قیمتی دنبال رسیدن به اهدافشان هستند.
 امام جمعه جیرفت تبیین محاسن و آسیب های فضای مجازی را بیش از این خواستار شد و گفت: باید نسل جوان را بیش از این با تبعات آسیب های اجتماعی آشنا کنیم زیرا سلاح فرهنگ و هنر امروز حرف اول را در تاثیر پذیری می زنند.

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت نیز اطلاع رسانی در فضای مجازی را از ظرفیت های موجود دانست و افزود: امروز جنگ، جنگ رسانه با دو سلاح فرهنگ و هنر است و نباید از آسیب های آنها غفلت‌ کنیم و سربازان این میدان باید نسل جوان باشند.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم نسبت به آموزه های دینی اظهار کرد: مقابله با این‌گونه ترفندهای روانی با هنر و فرهنگ امکان پذیر است.

همچنین بهرام مسلمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ و هنر  را باید با چالش ها و آسیب اجتماعی گره زد، گفت: تقویت اقدامات هنری، فرهنگی و رسانه ای و شناسایی آسیب های اجتماعی نیاز به کار تخصصی و کارشناسی دارد.

وی گفت: باید فاصله فرهنگ و هنر را نسبت به آسیب های اجتماعی روز به روز کمتر کنیم زیرا کاهش معضلاتی که  گریبانگیر جامعه شده اند مستلزم استفاده به روز و تخصصی از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای است.

مسلمی افزود: تنها با تکیه به ظرفیت های دولتی نمی توانیم در کاهش آسیب های اجتماعی موفق عمل کنیم و بکارگیری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر آن هم با ذوق و و زیبایی برای مردم قابل باور است.

علیرضا فرخی مدیر مسوول مجموعه رسانه ای خبر سبزواران نیز در این مراسم گفت: این مجموعه بیش از ۳۶ سال در سه بخش تولید محتوا، آموزش و خدمات فعالیت می کند.

وی استقبال از طرح آسیب های اجتماعی را توسط اهالی فرهنگ و رسانه  یک فرصت مناسب عنوان کرد و افزود: باید از  هنر در کنار رسانه به کمک آسیب دیدگان  برویم و ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی را برای جامعه هدف تبیین کرد.
انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا