برگزاری جشنواره "کاج" به میزبانی شیراز/ مهلت ارسال اثر تا ۱۰ دی



ایسنا/فارس معاون اجتماعی سپاه فجر فارس با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره هنری رسانه‌ای، با عنوان “کاج” با موضوع آسیب‌های اجتماعی، پایان مهلت ارسال آثار را ۱۰ دیماه امسال اعلام کرد.

سرهنگ پاسدار محمدجعفر دوستدار چهارشنبه ۲۸ آبان در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک هفته بسیج، با بیان اینکه بسیجیان در زمانی که جهان درگیر ویروس منحوس است، پای کار آمده‌اند، گفت: علی‌رغم تمام فعالیت‌ها باید پذیرفت در موضوعاتی هم غفلت کردیم که وضعیت نامناسب آسیب‌های اجتماعی و کم توجهی به این حوزه را شاهدیم. 

او با بیان اینکه وضعیت خوبی در موضوعاتی چون؛ اعتیاد، طلاق، خانواده و حاشیه نشینی نداریم، تاکید کرد: باید توجه را به سمت کاهش و توقف آسیب‌های اجتماعی سوق بدهیم.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس ادامه داد: معاونت اجتماعی از دل معاونت فرهنگی و هنری برآمده تا تمرکز به این موضوعات داشته باشد و احصا خلاءهای موجود را در اولویت اقدامات قرار دهد.

دوستدار با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا با همدلی و هم افزایی که بین ادارات شکل می‌گیرد، مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی کاهش یابند، اظهار کرد: به دنبال تصدی گری در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیستیم بلکه به دنبال تسهیل گری در این حوزه هستیم.

این مقام مسئول افزود: رویکرد دیگر ما کار مردمی، محله محوری، تخصصی و ناظر بر کار مردمی است و در راستای تحقق این رویکردها باید محلات را خودکفا کنیم، چرا که با کار سازمانی و اداری نمی‌توان با آسیب‌ها مقابله کرد.

بهروز مرامی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در ادامه این نشست گفت: اعتیاد و طلاق در نقاط مختلف جهان وجود دارد و از آن به عنوان آسیب یاد می‌شود اما نکته‌ای که کشور ما را متمایز می‌کند، توجه به این آسیب‌ها به عنوان منکر است.

مرامی با اشاره به اینکه تفاوت در دیدگاه و نگرش ایرانیان به آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، ما را متمایز کرده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه ما تنها تاثیرات اجتماعی و اقتصادی ندارد بلکه از بعد معنوی نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

مرامی همچنین با اینکه برخورد فیزیکی و یا برخورد فرهنگی ۲ راهی است که برای آسیب‌ها می‌توان مورد توجه قرار داد، به برگزاری جشنواره «هنری رسانه‌ای کاج» اشاره و یادآور شد: از آنجا که تولیدات فرهنگی و هنری به سمت و سویی کشیده شده که کمتر به مسائل اجتماعی پرداخته است، لذا برای نخستین بار برگزاری این جشنواره در دستور اجرا در فارس قرار گرفته است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه در حوزه نظریه پردازی هنری و دینی فعالیت‌های مناسبی شکل نگرفته و به آن توجه نشده است،

او با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره موجب ایجاد موجی شود تا هنر برای امر به معروف، رفع منکرات و از بین بردن آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند، تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند در حوزه‌های دیگر هم تسری پیدا کند.با توجه به موازی کاری‌های حوزه فرهنگ و هنر روی داده است نیاز داریم با دنبال کردن یک هدف از هدر رفتن بودجه جلوگیری کنیم.

سجاد توکلی، دبیر جشنواره هنری رسانه‌ای کاج نیز اظهار کرد:  نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ اثر از سراسر کشور تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. 

توکلی با اشاره به اینکه زمانی که در حوزه آموزش کاری نکرده باشیم این آسیب‌ها دیده می شود، گفت: امید است با ورود رسانه‌ها، تولیدات این جشنواره در حوزه آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا