اجرای ۶۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته


ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط سخت کرونا در سال گذشته بیش از ۶۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان اجرا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

محمد علی پیرسبزی در دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه با تبریک حلول سال نو، افزود: آغاز سال نو سرفصل همدلی، همزبانی، دیدن ها و دیدارهای بدون از غرض و بی اخلاقی هاست که امیدوارم در سال نو با تاسی از شعار سال برای پیشبرد حوزه فرهنگ و هنر استان بتوانیم گام های اساسی برداریم.
وی با تقدیر و تشکر از تلاش ها و مجاهدت های کادر درمان در دوران بیماری کرونا برای سلامت مردم تصریح کرد: رسانه ها از دوران  ابتدای بیماری کرونا تاکنون پا به پای کادر درمان در آگاهی بخشی به جامعه و روشنگری مردم پیشتاز بودند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جا دارد از همه فعالان عرصه رسانه در جای جای استان تشکر و قدردانی کنم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با تبیین اهمیت رسانه در دنیای امروز و نقش آن در توسعه و تعالی فرهنگی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: امروز که دشمنان برای ناامید کردن ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و حتی در دوران بیماری کرونا برای وارد کردن دارو و واکسن سنگ اندازی می کنند رسالت رسانه ها در امید آفرینی در جامعه بسیار خطیر و تعیین کننده است و نباید با انتشار اخبار غیر واقعی و در تضاد با مصالح و منافع ملی آب به آسیاب دشمن ریخته شود.
پیرسبزی رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسانه ها را مبتنی بر سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه بعد هدایت، حمایت و نظارت عنوان و خاطرنشان کرد: در تقویم اجرایی سال ۱۴۰۰ برنامه های متنوعی برای ارتقاء کیفی رسانه ها اعم از برگزاری دوره های آموزشی، اجرای جشنواره ها و نمایشگاه های منطقه ای و استانی با لحاظ شرایط کرونایی و غیر کرونایی پیش بینی شده است.
وی با تأکید بر ضرورت ترسیم برنامه هایی که هم مخاطب پسند و هم قالبیت اجرایی داشته باشند، تصریح کرد: آنچه مسلم است فعلا باید با وجود شرایط کرونایی فعالیت های کرونایی برنامه ریزی شود و توجه ویژه ای به بهره مندی از بستر فضای مجازی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خانه مطبوعات به عنوان تشکل مهم اصحاب رسانه نقش مهمی در کمک به مشکلات صنفی اهالی رسانه دارد که  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه های پیشنهادی خانه مطبوعات برای کمک به ارتقاء کیفی رسانه ها حمایت خواهد کرد.
پیرسبزی رسالت ‌اهل قلم بر اساس آموزه های دینی را بسیار خطیر دانست و گفت: رسانه ها باید مدافع ارزش ها، اعتقادات و باورهای مردم در نظام اسلامی باشند و در انتشار اخبار منافع و مصالح ملی را در نظر بگیرند.
وی تحکیم باورهای دینی و همبستگی اجتماعی را نیز از رسالت‌های اهل قلم دانست و افزود: مسئله تحکیم باورهای دینی و حفظ وحدت و همدلی جامعه، هدایت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی از وظایف سنگین اهل قلم است که انتظار می رود رسانه ها در سطح استان به این مهم بیش از گذشته توجه کنند و در چهارچوب قانون در این راستا حرکت نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نقد و تحلیل عالمانه و منطقی در کنار پوشش دادن رویدادهای خبری از رسالت های رسانه است که  برای روشنگری و پویایی جامعه ارزشمند است که باید به دور از نگاه مغرضانه وتخریب باشد. 
پیرسبزی در پایان با ابراز خرسندی از دیدار با برخی از اصحاب رسانه، فرهنگ را زیربنای توسعه در ابعاد مختلف دانست و ادامه داد: کار فرهنگی به واسطه ارزش و اهمیت آن مانند دیگر امور زود بازده و ثمراتش به راحتی قابل مشاهده و لمس نیست، کاری ثمربخش است که به مرور زمان اثرات خود را بر جامعه و افراد نشان خواهد داد.
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تبریک حلول سال نو به اهالی رسانه گفت: خوشبختانه فعالیت رسانه ها باوجود مشکلات و نواقصی که وجود دارد رضایت بخش است.
رضا خردمند افزود: رسانه ها در سطح استان به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در راستای آگاهی بخشی به مردم بالاخص در دوران کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جای تقدیر دارد.
در این دیدار سید ولی موسوی، مدیر مسئول نشریه نسیم دنا به نمایندگی از برخی اصحاب رسانه با تبریک سال نو، هدف از این دیدار را تبریک سال نو و خداقوت به مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان عنوان کرد و گفت: دغدغه رسانه ها توسعه، تعالی و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف است که انتظار می رود در سال جاری که از سوی رهبر فرزانه به نام سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده شاهد حمایت ها و پشتیبانی های بیشتر از اصحاب رسانه باشیم.
وی نقش رسانه در تحولات سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جوامع بشری را یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می رود اقتصاد رسانه در سال جاری مد نظر مسئولان قرار بگیرد و سهمی از اعتبارات فرهنگی برای غنی بخشیدن به محتوای رسانه ها در چهار چوب مشخصی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد.
مدیر مسئول نشریه نسیم دنا با تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که نگاه جامع و عالمانه ای به رسانه ها به دور از گرایش، مرزبندی‌ها و سلایق دارند اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰ با حمایت های مجموعه ارشاد اسلامی از رسانه ها به سمت کیفی سازی و حرفه ای شدن فعالیت‌های رسانه ای گامهای خوبی برداشته شود.
به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، موسوی، سال نو را سال زیبایی‌های اخلاق در حوزه رسانه عنوان کرد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری، بیان کرد: با همدلی مردم و مسئولان و نقش آفرینی رسانه ها در زمینه روشنگری و آگاهی بخشی به مردم، ان‌شالله همچون گذشته شاهد انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا در سطح استان خواهیم بود.
همچنین عیسی فتحی، سردبیر خبرگزاری ایسنا و عضو خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ارتقا و رشد کیفی عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بخصوص در حوزه رسانه تلاش‌های بیش از پیش داشته باشد و با پشتیبانی و مانع زدایی این قشر زحمت کش را حمایت و کمک کنند.
گفتنی است که در این دیدار تقی زاده سرپرست خبرگزاری ایرنا، فتحی سردبیر خبرگزاری ایسنا، مرادی سرپرست سایت تابناک، دانشی سردبیر روزنامه افکار مردم و موسوی مدیرمسئول نشریه نسیم دنا و پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا حضور داشتند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا