رقابت کشورهای عرب زبان بر سر سریال‌های رمضانی



سازندگان سوری با ۲۵ سریال و مصری‌ها با ۳۰ سریال در ماه رمضان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از المیادین، سوریه برای ماه رمضان ۲۰۲۱، ۲۵ سریال را پخش می‌کند اما مسئله ای که کار را برای سازندگان داخلی سخت کرده این است که بسیاری از ستارگان سوری در دیگر سریال‌های رمضانی عرب زبان نیز بازی دارند و این مساله، فضای رقابتی دشواری را برای شبکه‌های عرب زبان فراهم می‌کند.

بسیاری از هنرمندان سوری همچنان مشغول کار هستند تا سریال‌هایی که در مکان های مختلف مثل بیروت، قاهره و دوبی و برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای مختلف در حال ساخت هستند را به پخش در شب‌های رمضان برسانند.

مصر نیز با وجود مشکلاتی در ساخت سریال‌ها و ابتلای تعداد زیادی از بازیگران سریال‌های در حال ساخت به کرونا، توانسته ۳۰ سریال را برای پخش در ماه مبارک رمضان آماده کند.

مصر امسال تلاش کرده تا با رساندن تعداد بیشتری سریال به پخش با لبنان و سوریه که در سال‌های اخیر در زمینه سریال‌های مناسبتی ماه رمضان با قدرت ظاهر شده‌ بودند، رقابت کند.

یکی از راه‌حل‌های سازندگان مصری برای ساخت راحت تر و سریع‌تر سریال‌ها در شرایط کرونا، ساخت سریال‌هایی کوتاه و چندقسمتی است. در همین راستا مصر سریالی کوتاه درباره کرونا با نام «کووید ۲۵» ساخته که از نیمه دوم ماه رمضان پخش خواهد شد.

هنرمندان مصری همچنین امسال به حضور در رادیو هم توجه نشان داده و در برنامه‌های رمضانی رادیو نیز مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا