نقد «درخشش» کوبریک در تلویزیون



برنامه تلویزیونی «ساعت سینما» پنجشنبه ـ ۲۵ دی ماه ـ ساعت ۲۰:۳۰ با نقد و تحلیل فیلم سینمایی «درخشش» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «درخشش» با عنوان اصلی (The Shining) به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی  استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) فیلمی در ژانر ترسناک روانشناسانه محصول آمریکا و بریتانیا است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد و قرار است در «ساعت سینما»ی طبق روال هر هفته پنجشنبه شب ساعت ۲۰:۳۰ با اجرای محمدرضا مقدسیان از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این برنامه پنجشنبه شب میزبان وحید امیرخانی، کارگردان می شود تا به تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «درخشش» بپردازد.

در این فیلم هنرپیشگانی همچون جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«درخشش» تنها فیلم کوبریک در ژانر وحشت محسوب می‌شود که برخی از آن به عنوان فیلمی با دلهره ای بی پایان یاد می کنند. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: جک تورانس که یک نویسنده معمولیست به مدت چندین ماه برای مراقبت از یک هتل متروک با همسر و پسر کوچکش به هتلی متروک در ناحیه ای سرد و کوهستانی می رود.. روح مدیر قبلی که گفته میشود فرزندان و همسرش را به قتل رسانده او را تحریک به کشتن همسر و پسر کوچکش می کند….

«ساعت سینما» برنامه سینمایی است که فصل اول آن در ۲۶ قسمت به تهیه کنندگی و کارگردانی یوسف منصوری در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می‌شود و پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا