مروری بر زندگی و آثار ۲ تن از استادان هنرمند حرم حضرت معصومه(س)



خلق آثار هنری در حرم حضرت معصومه(س) موضوع مستند «هنرهای آسمانی» شبکه العالم است که به تازگی در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مرقد مطهر ائمه اطهار علیهم السلام و امامزادگان در طول تاریخ محل رفت و آمد و جلوه نمایی هنرمندان بوده است. در این میان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به لحاظ خلق آثار هنری از هنرمندان مختلف مانند چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند که به همین جهت محسن یوسفی تصمیم به ساخت مستندی در این باره گرفت.

او مستند «هنر آسمانی» را با نام عربی «فن سماوی» به منظور مروری بر زندگی و آثار دو تن از استادان هنرمند حرم حضرت معصومه (س) یعنی غلامعلی حجری قمی هنرمند سنگ تراش و مهدی دیدار استاد نجاری ساخته است.

در «هنر آسمانی» این دو استاد از سال‌ها تلاش و کوشش و خدمت خود در حرم حضرت معصومه (س) و خلق آثار هنری  چون؛ حجاری، نجاری، خطاطی، معرق و بسیاری از هنرهای دیگر و همچنین خاطراتی از عنایات و معجزات خواهر امام رضا (ع) در زندگی خود و اطرافیانشان سخن می‌گویند.

مستند «هنر آسمانی» به کارگردانی سعید محسن یوسفی و تصویربرداری حسن ناهی تولید ۱۳۹۸ است و برای اولین بار امشب اول تیر از آنتن شبکه العالم پخش می‌شود. ساعت ۲۲ به وقت تهران زمان پخش این مستند است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا