برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی چه پیامدی دارد؟



معاون حقوقی کمیسیون ملی یونسکو در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: این نمایشگاه معرفی کننده دستاوردهای جهاد دانشگاهی به مخاطبان آن است. 

حجت‌الاسلام علی نوریجانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نمایشگاه ‌توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در چهل و اندی سال بعد از انقلاب اسلامی یکی از رویش‌های ارزشمند این انقلاب است. برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند دستاوردهای جهاد دانشگاهی را به مخاطبانش و کسانی در فضای مشتریان این سازمان قرار دارند، اعم از دانشجویان و سازمان‌هایی که می‌توانند این دستاوردها را به فرصت اجرایی تبدیل کنند، معرفی کند. بر همین اساس مجموعه‌های مختلف جهاد دانشگاهی توانسته‌اند تا جایی‌که امکانش را داشته‌اند، دستاوردهای خود را به نمایش بگذراند. 

رییس کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو درباره دستاوردهای فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز اظهار کرد: مردم هر آنچه که لمس می‌کنند را می‌توانند بپذیرند، زمانی که محصولی در اختیار مردم قرار گیرد، می‌توان گفت دستاوردی یک اتفاق است. مسئولین مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی اقدامات زیادی در حوزه علمی کشور انجام داده‌اند مانند «جشنواره خلیج فارس» اما تا این آموزش‌ها و دستاوردها به صورت یک محصول به دست مردم نرسد، حس نمی‌کنند این سازمان وجود خارجی دارد و دستاوردهایش می‌تواند به عنوان یک خدمت در دسترس باشد. 

او در پایان افزود: ماهیت جهاد دانشگاهی آموزش است و حوزه پژوهش، استارت‌آپ‌ها پشتیبان آن هستند و آن چیزی که در امروز در این نمایشگاه و مراکز جهاد دانشگاهی اتفاق افتاده، بحث آموزش، تصدی‌گری آموزش و … است. باتوجه به اینکه هرروز به سمت حوزه‌های تکنولوژی و سایبری می‌رویم، باید جهاد دانشگاهی هم نقش جدی در این حوزه‌ها داشته باشد، البته این موضوع را در یکی از غرفه‌ها دیدم که در حال رخ دادن است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا