رسانه ها سردمداران مبارزه با فسادند نه تعریف از مدیران!



ایسنا/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:انتظار ما این است که رسانه‌های استان سردمدار مبارزه با فساد باشند، نه این که تعریف و تمجید مدیران را کنند و پس از مشخص شدن تخلف‌های مالی همان مدیران اعتبارشان را از دست بدهند.

عباس زارع با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در پیشگیری از بروز تخلفات مالی در دستگاه‌ها و نهادها و به بهانه بازداشت تعدادی از مدیران در استان طی روزهای اخیر اظهارکرد: تا زمانی که رسانه‌های ما به طور مستقل عمل نکنند و به تخلفات احتمالی موجود در دستگاه‌ها نپردازند این مشکلات وجود دارد؛انتظار ما این است که رسانه‌های استان سردمدار مبارزه با فساد باشند، نه این که تعریف و تمجید مدیران را کنند و پس از مشخص شدن تخلف‌های مالی همان مدیران اعتبارشان را از دست بدهند.

وی افزود: اگر من مدیر در جایی خطایی کردم ابتدا رسانه باید به من تذکر دهد و در صورت بی‌توجهی آن را اطلاع‌رسانی کند، حال اگر این خطا فساد مالی و اداری باشد که برای نظام هزینه دارد و اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند، دیگر جای هیچ تعارفی باقی نمی‌ماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما در بدترین وضعیت اقتصادی هستیم و مردم شرایط سختی را می‌گذرانند، اما با این فسادها و تخلفات هر روز امید اجتماعی را از دست می‌دهیم؛ انتظارمان از رسانه‌های استان بسیار بیشتر از چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که تلاش زیادی برای کاهش وابستگی مالی رسانه‌های استان به دستگاه‌های اداری در حال انجام است، گفت: برای این که بهانه نیاز مالی را از رسانه‌های استان بگیریم تا به خاطر مسائل اقتصادی به سمت تعریف و تمجیدهای اغراق‌آمیز از مدیران نروند، در زمینه مدیریت توزیع آگهی‌های مناقصه و مزایده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

زارع تصریح کرد: جزو معدود استان‌هایی هستیم که تنش‌ها را به جان خریدیم تا بهانه‌ از رسانه‌ها گرفته شود و نقد منصفانه را به جای تعریف‌های هدف‌دار و ستایش‌گونه سرلوحه کار خود قرار دهند؛ اختیار ارائه آگهی‌های مناقصه و مزایده به طور مستقیم به رسانه‌ها را از دستگاه‌ها گرفته‌ایم تا رسانه‌ها درگیر شهرداری‌ها و ادارات نباشند و به وظیفه ذاتی خود بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره روند مرسوم انتشار عکس‌های آتلیه‌ای و پرتره‌ مدیران در صفحه اول رسانه‌های استان نیز تصریح کرد: شخصا علاقه‌ای به این موضوع ندارم و اگر هم گاهی رسانه‌ای چنین کاری را انجام دهد انتقاد می‌کنم؛ اخبار هر اداره در حد متعارف و با استانداردهای حرفه‌ای باید پوشش داده شود نه این که رسانه‌ها به بهانه انتشار خبر ادارات، مدیر آن مجموعه را برجسته کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا