بازتاب‌های یک پاسخ مشروع، سرانجام حریم تئاترشهر و خبرهایی از نمایشگاه کتاب



واکنش‌ها به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، معرفی اعضای کاروان قرآنی اعزامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳، جاماندگی روزنامه‌ها و خلاء خبری صداوسیما در پاسخ موشکی ایران، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب، راه‌اندازی «گردشگری مقاومت» در ایران، از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها، فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما، دستور رئیسی برای تأسیس یک شهر جهانی و… از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، حمله شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهداف معین نظامی در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی باعث شد تا بار دیگر کارشناسان جهانی حیرت کرده و براین اصل که ایران قدرت برتر موشکی منطقه است بار دیگر تأکید کنند. حیرتی که شبیه آن را در سال ۱۳۶۴ و عملیات والفجر۸ ( عبور از اروند رود و تصرف فاو) شاهد بودیم.

واکنش‌ها به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل

پس از عملیات «وعده صادق»، جمعی از شاعران، مداحان و منبری‌های کشور در حمایت از این اقدام، در فضای مجازی با هشتگ «تنبیه متجاوز» یا «انتقام سخت» واکنش نشان دادند.

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، با انتشار مطالبی در فضای مجازی به این اقدام، واکنش نشان دادند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی از دقایق نخست عملیاتِ مشروع پاسخ ایران به حمله اسرائیل، باز هم واکنش‌هایی متفاوت و طنز به این اتفاق مهم نشان دادند؛ واکنش‌هایی که در دل خود، اشاره به چندین و چند رویداد داخلی دیگر نیز دارد.

مراجع تقلید، علما، شخصیت‌ها، نهادها و مراکز حوزوی با صدور پیام‌ها و گفت‌وگوهایی جداگانه‌ای از عملیات «وعده صادق» تقدیر کرده و نسبت به پیامدهای هرگونه حماقت و ماجراجویی رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی آن هشدار دادند.

معرفی اعضای کاروان قرآنی اعزامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳

اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ١۴٠۳ موسوم به کاروان نور مشخص شدند.

جاماندگی روزنامه‌ها و خلاء خبری صداوسیما در پاسخ موشکی ایران

بهروز بهزادی ـ روزنامه‌نگار باسابقه ـ در پی پاسخ موشکی کشورمان به اسرائیل در شامگاه یکشنبه و جاماندگی روزنامه‌ها در روز بعد، معتقد است: روزنامه‌ها دیگر وظیفه خبررسانی ندارند و در چنین موقعی تنها از طریق فضای مجازی و صفحه آنلاین خودشان است که می‌توانند خودشان را نشان بدهند.

انتشار تک‌آهنگ «الوعد الصادق» + صوت

همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تک‌آهنگ «الوعدالصادق» از سوی مرکز موسیقی مآوا منتشر شد.

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

معاون جدید امور بین‌الملل بنیاد سعدی منصوب شد

رییس بنیاد سعدی در حکمی سیدعلی موسوی‌زاده را به عنوان معاون جدید امور بین‌الملل این بنیاد منصوب کرد.

نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌

پنج سال پس از آتش‌سوزی مهیب کلیسای «نوتردام» پاریس، نمایشگاهی جدید گنجینه‌های هنری که از این آتش‌سوزی نجات یافتند را به نمایش می‌گذارند.

راه‌اندازی «گردشگری مقاومت» در ایران

در دو سال گذشته بیش از ۴۰ میز برای گردشگری راه‌اندازی شده است، از گردشگری ادبی تا اسب، خوراک و جنگ. حالا مدتی است «میز گردشگری مقاومت» نیز فعال شده که به گفته مسئول دبیرخانه آن قرار است عمق تاریخ مقاومت در حوزه ملی را نشان دهد و مفاهیم و گفتمان مقاومت را در بستر گردشگری انتقال دهد.

دستور رئیسی برای تأسیس یک شهر جهانی

رئیس‌جمهور دستور داد شهر جهانی «نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور» تأسیس شود.

واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی از هدف‌گذاری برای واگذاری نزدیک به ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری خبر داد.

از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها

مدیر کل هنرهای نمایشی درباره آخرین وضعیت حریم تئاتر شهر و چالش‌های برخی جشنواره‌ها سخن گفت.

حکایت تعارض در تعریف سینمای اجتماعی و اتهام سیاه‌نمایی

سیدجمال ساداتیان درباره اولویت‌های تعیین شده مدیران برای فیلمسازی در سال ۱۴۰۳ گفت: اگر قرار است در کنار فیلم‌های کمدی، ساخت فیلم‌های اجتماعی در اولوبت باشد، باید به گونه‌ای عمل شود که به سرنوشت برخی فیلم‌های دفاع مقدسی دچار نشوند.

فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما

هر چند سال یک بار فیلمی از راه می‌رسد و با شکستن‌ رکوردهای گیشه به جمع پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌پیوندد.

تغییر دیوارنگاره میدان فلسطین 

همزمان با حمله تنبیهی ایران، دیوارنگاره جدید میدان فلسطین با همین موضوع نصب و رونمایی شد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

تصمیمی که سرنوشت چهار مزدور سودانی را عوض کرد

روایت جواد قارایی از شنیدن غرش موشک‌های ایرانی

حراج ۲ نقاشی کمیاب

پدر قصه‌گویی عرفانی کیست؟

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا