حمله فیل به یک خانه خبرساز شد


وعده‌های کشورهای مختلف برای کاشت نهال و جلوگری از گرمایش زمین، حمله یک فیل به یک خانه روستایی در تایلند و چاپ کتابی علیه ترامپ در آمریکا، سوژه‌های امروز روزنامه‌های جهان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز یکشنبه ـ ۲۳ آبان ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ به شرح زیر است:

جنگل زدایی

گاردین نوشت: امارات عربی متحده در گلاسکو، در همایش تغییرات آب و هوایی می گوید، تا سال ۲۰۳۰ بیش از یکصد میلیون نهال خواهد کاشت. «جف بزوس» رئیس آمازون می گوید یک میلیارد دلار برای کاشت درخت اختصاص می دهد. در آغاز همایش، بیش از یکصد کشور گفتند که تا سال ۲۰۳۰ به جنگل زدایی پایان خواهند داد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با وعده‌ای مشابه دیگران می گوید، طبیعت، تنفس گاه سیاره زمین است. درختان و جنگل ها، کربن دی اکسید متصاعد را جذب می کنند و مانع گرم شدن  زمین خواهند شد. سال ۲۰۵۰ یعنی رسیدن به حد صفر در گرمازایی در سیاره مان، زمین. جدا از این ها، یک کمپانی نفتی می گوید یک میلیارد و ششصد میلیون هکتار جنگل مورد نیاز است، چیزی برابر با مساحت ایتالیا.

زمینی دیگر باید!

حمله فیل به یک خانه خبرساز شد

ال موندو نوشت: زمینی دیگر باید!

منتقدان وعده‌های همایش کاپ ۲۶ می‌گویند: برای دستیابی به این رویا و خیال پردازی و وعده کشورهای کاپ ۲۶ و رسیدن به صفر در برابر گازها، مساحتی برابر با خاک برزیل و استرالیا، نیاز است. این خوب است، اما این‌ها را کجا خواهید کاشت. سیاره ای بزرگ تر از زمین، نیاز است. سیاره ای دیگر باید.

دروغ های آمریکایی

حمله فیل به یک خانه خبرساز شد

نیویورک تایمز نوشت: فرماندار پیشین «نیوجرسی»، کتابش را که به چاپ رساند، همه خبردار شدند که بوی انتخابات رئیس جمهوری در ۲۰۲۴ به مشام می آید. «کریس کریستی» با کتابش «رهایی جمهوری خواهان» به مقابله با دانالد ترامپ آمده است. او از غرایب ترامپ گفته است و دروغ‌هایش، که ترامپ، بهتر از هر کسی از دروغ های انتخاباتی با خبر است. و ترامپ در پاسخ گفته است، جمهوری خواهان، به گذشته فکر نکند. مقصود انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا است. مهم نیست، در کجا ایستاده اند، گذشته، گذشته است. کتاب «کریستی» سخت ترامپ را خشمگین کرده است.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

فیل در خانه
ال پائیس روزنامه اسپانیا نوشت: در روستایی در تایلند ناگهان مهمان ناخوانده ای در جست و جوی غذا، آمد. رسم است که انسان ها به خانه های حیوانات حمله ور شوند، اما این که حیوانی، خانه انسان ها را در پی غذا، باز کند، نامعمول است. خانه کیتی چای بود چان، در روستای چالرم کباب پاتانا در تایلند، این مهمان ناخوانده را میزبانی کرد. کیتی چای دویست کیلو موز برای فروش در بازار به خانه آورده بود، که فیل، با بوی آن هوس موز کرده و در را از جا کنده بود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا