کانون روزنامه نگاران جوان در اصفهان شکل می‌گیرد



فاطمه شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال کانون روزنامه نگاران پیشکسوت در اصفهان شکل گرفت که تاکنون ۲۰ نفر عضو آن شدند.

وی بیان داشت: روزنامه نگارانی که بیش از ۳۰ سال فعالیت رسانه‌ای داشتند هر هفته با برگزاری جلسه‌ای اقدام به بررسی چالش‌های اصحاب رسانه و مطالبات مطبوعات و جلسات نقد و بررسی در راستای ارتقای کیفیت کاری رسانه‌ها برگزار می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان اعلام کرد: با توجه به اینکه کانون‌ها همواره نقش مهمی در روند تحقق اهداف صنف‌های مختلف دارند بنابراین در تلاشیم با ایجاد کانون روزنامه‌نگاران جوا بخش عمده‌ای از مطالبات اصحاب رسانه استان اصفهان که بیشترین آنها از جوانان هستند را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه کانون سواد رسانه‌ای یکی دیگر از کانون‌های تشکیل شده از سوی فرهنگسرای رسانه در دوره مدیریت جدید است، ادامه داد: فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری عضو انجمن سواد رسانه‌ای کشور شده است و در همین راستا بزرگترین اساتید و مدرسان و کارشناسان رسانه‌ای کشور برای تدریس سواد رسانه‌ای به اصفهان می‌آیند.

خلأ بین اصحاب رسانه و فرهنگسرای تخصصی رسانه پر شد

شفیعی از ایجاد کارگاه‌های آموزشی در راستای سواد رسانه‌ای شهروندان و خانواده‌ها خبر داد و اعلام کرد: تاکنون کارهای پژوهشی و آموزشی بسیاری با محوریت سواد رسانه‌ای از سوی فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان صورت گرفته است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره خبرنویسی در هر ماه برای اصحاب رسانه خبر داد و گفت: در این جشنواره تلاش داریم که در همان جلسه یک مسابقه رسانه‌ای برگزار و از بهترین آثار تقدیر کنیم.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان نیز از تشکیل کافه رسانه و نقد و بررسی رسانه‌ها خبر داد و اعلام کرد: کتابخانه تخصصی رسانه نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال جاری بوده است و در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ عنوان کتاب تخصصی با همکاری مدیریت امور کتابخانه‌های شهرداری و کمک مجتمع مطبوعاتی ایجاد شد که مجهز به سیستم مطالعه باز است و مورد استقبال اصحاب رسانه قرار گرفت.

شفیعی گفت: قرار گرفتن فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری در درون مجتمع مطبوعاتی به خوبی توانست خلأ میان این مرکز با اصحاب رسانه و همچنین تشکل‌های مطبوعاتی همچون خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خانه ارتباطاتت و انجمن عکاسان در طی دوران مدیریت‌های قبلی فرهنگسرا ایجاد شده را پر کند و یک ارتباط دوسویه و قوی بین فعالان رسانه و فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری شکل دهد.

وی ادامه داد: تشکیل کلینیک سواد رسانه‌ای نیز در دوره مدیریت جدید فرهنگسرای رسانه از دیگر فعالیت‌های ما بوده است.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا