مجلس یادبود جواد اعرابی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود



مجلس یادبود ، نویسنده، منتقد و بازیگر تئاتر روز چهارشنبه هشتم شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، این مجلس یادبود در آستانه چهلمین روز درگذشت شادروان جواد اعرابی و با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر، خانه تئاتر و خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

جواد اعرابی که عضو هیأت مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر و بازرس پیشین خانه تئاتر بود، پس از چند سال مبارزه با بیماری سخت، صبح‌گاه هشتم مرداد سال جاری چشم از جهان فرو بست.

در کارنامه هنری او بازی در نمایش‌هایی همچون «رام کردن زن سرکش»، «غول بزرگ مهربان» هر دو به کارگردانی مریم کاظمی، «آرامگاه خانودگی» کار سوسن رحیمی و فیلم‌های سینمایی «غلامرضا تختی» و «پارازیت» دیده می‌شود.

یکی از آخرین فعالیت‌های او در تئاتر بازی و مدیریت تولید در نمایش «اتللو» به کارگردانی حمید مظفری است که در تماشاخانه ایرانشهر بر صحنه رفت.

جواد اعرابی در سال‌هایی که تله‌تئاترهای تلویزیونی ساخته می‌شد، تهیه‌کنندگی چندین تله تئاتر را بر عهده گرفت.

اعرابی علاوه بر اینها در زمینه پژوهش و نقد هنری هم دستی در کار داشت و چندین پژوهش گوناگون در زمینه تئاتر از خود به یادگار گذاشته است.

مجلس یادبود او با حضور خانواده داغدار، همکاران صنفی، رسانه‌ای و تئاتری‌اش، ساعت ۶ و نیم بعد از ظهر روز چهارشنبه ۸ شهریور، در سالن استاد جلیل شهناز برگزار می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا