اردبیل جایگاه اصلی خود در ورزشی را احیا کند


ایسنا/اردبیل گزارشگر، مجری و پیشکسوت کشور گفت: اردبیل باید جایگاه اصلی خود در ورزش کشور را احیا کرده و مقام های قهرمانی خود در سطح جهانی را بازگرداند.

 نیم قرن پیش کار گزارشگری و خبر را از اردبیل شروع کرده است و یه چهره شاخص رسانه ای در حوزه ورزش تبدیل شده است امروز بعد از ۵۰ سال کار حرفه ای هنوز صدای آشنای او با مردم بیگانه نیست  اکثر ورزشگاران و مخاطبانشان او را از تن صدایش و لحنش می شناسند.


غلامعلی پیرایرانی  گزارشگر پیشکسوت کشور در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، اظهار کرد: پدر و مادر بنده هر دو اردبیلی هستند و من خودم را یک اردبیلی اصیل می دانم.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنجاه و یکمین سال حضور خود در صداوسیما را سپری می کنم، خاطرنشان کرد: گزارشگری ورزشی در صداوسیما را از اردبیل شروع کردم و 18 سال در مرکز اردبیل اخبار ورزشی و … را گزارش می کردم.


وی تحصیل در دبیرستان های اردبیل را همراه با اشتغال به رشته ژیمناستیک در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: علاوه بر ژیمناستیک در رشته های فرنگی، دوچرخه سواری، فوتبال، پینگ پونگ و … فعالیت داشتم.

افتخارات ورزشی استان اردبیل  زبانزد جهان است

گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور افتخارات ورزشی استان اردبیل را زبانزد کشور و حتی جهان دانست و گفت: روزگاری در تیم ملی کشتی فرنگی از 10 نفر 5 نفر اردبیلی بودند و این به دلیل وجود مربیان کارآمد و خوب همچون یعثوب جوان صالح، نادر مشروطه و … در بدنه ورزش اردبیل بود و باید این جایگاه امروز در کشور احیا شود.


وی از علی اشکانی، احد پازاج، بهتاج و … به عنوان ستارگان ورزش اردبیل یاد کرد و افزود: ما در اردبیل ورزشکاران مستعد فراوانی داریم که باید با اندکی همت به ویژه در رشته کشتی و وزنه برداری جایگاه اصلی اردبیل با احیا کرده و این افتخارات ورزشی را به اردبیل بازگردانیم.


پیرایرانی مدیریت سجاد انوشیروانی بر ورزش اردبیل را نقطه عطف مدیریت ورزش و جوانان در اردبیل اعلان کرد و گفت: انوشیرانی خود از بدنه ورزش قهرمانی کشور و جهان است و با آگاهی از سختی های ورزش و مشکلات ورزشکاران می تواند مدیری دردآشنا و کارآمد در این حوزه باشد.

وی رقابت های غلط ورزشی در بین اعضای هیئت ها، چشم و هم چشمی و حسادت در ورزش اردبیل را دلیل اصلی پسرفت ورزش استان خواند و اضافه کرد: ما باید ابتدا به این باور برسیم که ورزش یک کار گروهی و جمعی است و حرکت های انفرادی و ایضاعی به ورزش کشور صدمه و آسیب وارد می کند.

انتخابات هیئت های ورزشی اردبیل نیازمند مشارکت دلسوزانه است


گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور ادامه داد: انتخابات هیئت های ورزشی باید با مشارکت دلسوزانه همه اعضای هیئت انجام شود و فرد انتخاب شده نباید با آزار و اذیت و کارشکنی عده ای دلسرد شده و میدان را خالی کند.


پیرایرانی بیان کرد: چنین رفتارهای ناشایست ریشه و اساس ورزش اردبیل را تهدید می کند و امیدواریم افرادی که درصدد آزار و اذیت و به حاشیه کشاندن ورزش اردبیل هستند با نگاه وسیع تنها به توسعه ورزش این استان بیندیشند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود آب و هوایی و تغذیه موجود در اردبیل ما می توانیم ورزشکاران بسیاری را به میادین ورزشی معرفی کنیم و در کنار آن اردبیل باید به محل دایمی اردوی تیم های ورزشی تبدیل شود.


گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور کشتی اردبیل را زبانزد کشور و جهان اعلام و خاطرنشان کرد: رشته های ورزشی مادر در اردبیل باید همانند گذشته به متولیان اصلی خود سپرده شود و امیدواریم در انتخاباتی که برگزار می شود با انجام لابی های مثبت و به نفع ورزش شایسته سالاری در هیئت ها حاکم شده و نفراتی که به عنوان رئیس در صدر کار قرار می گیرند همه از نیروهای محکم، قوی و کارآمد استفاده شوند.

اردبیل جایگاه اصلی خود در ورزشی را احیا کند

مشکل هیئت های ورزشی تنها مختص اردبیل نیست


پیرایرانی گفت: البته مشکل هیئت های ورزشی تنها مختص اردبیل نیست و در سطح کشور این مساله جاری است که باید با درایت فدراسیون ها نسبت به کاهش مشکلات حاشیه ای ورزش در کشور اقدام شده و سپس با انگیزه شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای ورزشی کشور در میادین بین المللی و جهانی اقدام کنیم.

وی اتفاقات اخیر در مسابقات کشتی اردبیل با شایسته نام این ورزش در اردبیل ندانست و تصریح کرد: درگیری هایی که در ماه های گذشته در جریان مسابقات کشتی به خشنوت کشیده شد زیبنده این ورزش قهرمانی که ذات آن تواضع و فروتنی است نمی باشد و باید چنین رفتارهای غلط در ورزش اردبیل اصلاح شود.


پیرایرانی وظیفه روسای هیئت های ورزشی را مهم و سنگین خواند و گفت: هیئت های ورزشی باید از تمرکز در مرکز استان پرهیز کنند چرا که معتقدیم بسیاری از استعدادهای ورزشی در شهرستان و مناطق محروم وجود دارند که با شناسایی و پرورش این استعدادها می توانیم در رشته های انفرادی و تیمی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مجری و ورزشکار پیشکسوت اردبیلی هدایت و حمایت ورزشکاران و تیم های ورزشی را از وظایف اصلی هیئت ها برشمرد و اظهار کرد: بودجه ای که برای هیئت ها در نظر گرفته می شود بودجه چندانی نیست و شاید بیشتر مربیان ما به خاطر عشق و علاقه با هیئت همراهی می کنند.

اردبیل جایگاه اصلی خود در ورزشی را احیا کند

روسای هیئت ها باید در تلاش برای تشکیل لیگ باشند

پیرایرانی ادامه داد: خود روسای هیئت ها باید در تلاش برای تشکیل لیگ باشند که اگر ورزشکاران ما به ویژه کشتی گیران اردبیل حمایت شوند به راحتی می توانیم در کشور صاحب مقام باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اردبیل استعداد داشتن باشگاه های متعدد سوارکاری را به دلیل آب و هوای مناسب این منطقه دارد که باید با شناسایی این ظرفیت ها و راه اندازی باشگاه های سوارکاری این رشته اصیل را در اردبیل نیز نهادینه کرد.


گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور گفت: در سال 63 بنده در منطقه پیله سحران اردبیل مسابقات اسب را گزارش می کردم و معتقدم ما استعداد و ظرفیت این مسابقات و بازی ها را در اردبیل داریم و تنها باید با همت مسئولان و همگرایی ورزشکاران این رشته بتوانیم در این حوزه نیز وارد شویم.


پیرایرانی با تاکید بر اینکه ورزش اردبیل باید به جایگاه اصلی خود در کشور و حتی جهان دست یابد، تصریح کرد: اردبیل سرشار از استعدادهای ناب ورزشی است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی تنگ نظری ها و رقابت های ناسالم ورزش این استان را به حاشیه کشاندند و امروز در رشته های مختلف ورزشی بیشتر از متن ورزش به حاشیه آن پرداخته می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشگری ورزشی را از علایق اصلی خود برشمرد و بیان کرد: سال 52 برای اولین بار برای ورود به صداوسیما اقدام کردم و مرحوم اسدالله پیمان یکی از بهترین گویندگان سازمان در آن زمان و 5 نفر دیگر یک و نیم ساعت با من مصاحبه کردند که از 320 نفر در نهایت دو نفر مرحوم جعفری دانش و مرحوم جوان پیر انتخاب شدند.


گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور گفت: سال بعد مجددا در مصاحبه شرکت کردم و به همان روان قبلی من راهی صداوسیما شدم و در کنار شغل معلمی که در روسای ثمرین مشغول بودم گزارشگری ورزشی را نیز شروع کردم.

انتخاب گزارشکر ورزشی در صداسیما نیازمند ضابطه است نه رابطه


پیرایرانی وجود ضابطه در انتخاب گزارشگر ورزشی در صداسیما را مهم ارزیابی کرد و گفت: در رشته گزارشگری ورزشی اگر کسی را بدون حساب و کتاب وارد صداوسیما کنیم و این فرد به غلظ انتخاب شده باشد هم صداوسیما لطمه خواهد دید و هم مطالبه ورزشی مردم بر جای خواهد ماند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم افراد مسلط، بادانش و تجربه و تحصیلکرده باید در راس گزارش های ورزشی در رادیو و سیما حضور داشته باشند تا بتوانند در جایگاه خود و از تریبون عمومی مطالبه مردم را مطرح کرده و به نیازهای ورزشی کشور پاسخگو باشند.


گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور از مدیر کل ورزش و جوانان استان ردبیل خواست؛ با توجه به شناختی که از ورزش این استان دارد از استعدادهای شهرستانی غافل نشده و با رسیدگی به وضعیت هیئت ها ورزش اردبیل را به جایگاه اصلی خود در میادین ملی و بین المللی بازگرداند.


پیرایرانی بیان کرد: ما در ورزش اردبیل نیاز به بودجه های کلانی داریم که امیدواریم وزارت ورزش در زمینه بودجه ورزش استان ها به ویژه اردبیل نگاه وسیع توام با اهداف توسعه ای داشته باشد.

وی اظهار کرد: مربیان و ورزشکاران ما با عشق و علاقه در رشته های مختلف کار می کنند که امیدواریم این امر استمرار داشته باشند تا بتوانیم قهرمانان بزرگی را به دنیا معرفی کنیم.

گزارشگر، مجری و پیشکسوت ورزش کشور فقر تجهیزات ورزشی و سالن ها را در اردبیل آسیب جدی ورزش این استان برشمرد و گفت: با اندکی توجه به رشته های پایه در اردبیل و تامین امکانات برای پرورش استعدادها باشد می توان شاهد ظهور و بروز خلاقیت های بکر ورزشی در این استان بود.

اردبیل جایگاه اصلی خود در ورزشی را احیا کند

 تهیه و تنظیم : سمیه درازی/ عادله جوادزاده


انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا