۶۰ دوربین تلویزیونی راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش می‌دهد



معاونت سیما در روز ۲۲ بهمن نمایش حضور و اقتدار مردم ایران را بار دیگر با به کارگیری بیش از ۶۰ دوربین در قاب شبکه‌های سیما به تصویر می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه به نقل از روابط عمومی سیما، معاونت سیما با اعزام ۱۱ دستگاه واحد سیار و ۸ دستگاه SNG و با بهره مندی بیش از ۶۰ دوربین ثابت، کابلی و پرنده از میدان فردوسی تا میدان آزادی از ابتدای مراسم با مردم همیشه در صحنه همراهی خواهد کرد.
از ابتدای صبح روز ۲۲ بهمن دوربین های مستقر رسانه ملی در ۱۷ نقطه از مسیر راهپیمایی، صحنه های پرشور تظاهرات مردمی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری را به تصویر درمی‌آورند.
همچنین پرواز با دو فروند بالگرد با قابلیت ارتباط زنده از فراز شهر تهران، خیل عظیم و میلیونی مردم را در تظاهرات ۲۲ بهمن از آسمان ها روایت می کنند.
انعکاس حماسه حضور پرشکوه مردم در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شبکه های ملی و برون مرزی را بیش از ۳۰۰ تن از عوامل تولید فنی و پشتیبانی سیما بر عهده دارند.
شبکه های معاونت سیما همچنین ویژه برنامه هایی را در جایگاه های اختصاص یافته در طول مسیر راهپیمایی باشکوه روز ۲۲ بهمن تهیه و تدارک دیده است که می توان به حضور و گفتگو با اقشار مردم مختلف، مدیران، اساتید، قاریان بین المللی، پیشکسوتان و کارشناسان قرآنی و معارفی و … اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های سیما به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی مردم در این روز،  ویژه برنامه هایی را برای پخش تدارک دیده‌اند.

*** «خیابان ایران» شبکه یک

شبکه یک از صبح سه شنبه ۲۲ بهمن ساعت ۶ صبح، مستند «برای آزادی» را پخش می کند. این مستند آتش سوزی سینما رکس آبادان در مرداد ۵۷ تا زمان برگزاری انتخابات در فروردین سال ۵۸ را به تصویر می کشد.

ویژه برنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن با نام «خیابان ایران» از دیگر تدارکات این شبکه است که از ساعت ۴۰ : ۸ تا ۱۴ به صورت زنده پخش می شود.

«خیابان ایران» به تهیه کنندگی مجید بهرامی در ۲ بخش سطح شهر و داخل استودیو پخش می شود. دوربین های این برنامه از اولین ساعات راهپیمایی در مسیر خیابان انقلاب تا آزادی مستقر هستند و تصاویر حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر می کشند.

همچنین در بخش استودیو برنامه که با اجرای نظام اسلامی، امیراحمدی و آقابیگی تدارک دیده شده است، تصاویر زنده ای از حضور مردم در سراسر کشور به صورت زنده پخش می شود.

همچنین از ساعت ۱۸ تا ۱۹ ویژه برنامه «خیابان ایران» با موضوع بازتاب حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پخش می شود.

*** انعکاس حضور گسترده مردم در شبکه دو سیما

ویژه‌برنامه جشن پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ روانه آنتن می‌شود و پس از خبر ۲۰:۳۰ نیز به مدت ۳۰ دقیقه ادامه خواهد یافت.

ویژه برنامه ۲۲ بهمن از استودیو پخش شبکه دو با اجرای محمد جعفر خسروی و نجمه جودکی از ساعت ۸:۳۰ روانه آنتن خواهد شد و گزارش بخش‌هایی از این حماسه مردمی در استان‌های مختلف نیز پخش خواهد شد.

همچنین سه‌شنبه ۲۲ بهمن استیج شبکه دو با هدف به تصویر کشیدن حضور پر شور مردم، در تقاطع خیابان آزادی و پل یادگار امام (ره) برپاست تا با حضور هنرمندان مردمی و مجریان مختلف برنامه‌های شبکه دو به پوشش تصویری این مراسم بپردازد.

*** نمایش حضور مردم در قاب سه

ویژه برنامه ۲۲ بهمن شبکه سه از ساعت ۸ پخش خواهد شد. این برنامه از استودیو پخش شبکه در قاب هایی نمایش داده خواهد شد.

همچنین پایگاه استقرار شبکه سه سیما در خیابان آزادی، دانشگاه شریف با حضور مجریان شبکه خواهد بود که میزبان حماسه آفرینان راهپیمایی این روز با شکوه با حضور هنرمندان و ورزشکاران خواهند بود.

ارتباط با مراکز استان‌ها و پخش تصاویری از استان‌های مختلف از دیگر بخش‌های این برنامه است. تهیه کنندگی این برنامه که به صورت زنده از شبکه سه سیما روی آنتن خواهد رفت، برعهده مهدی هاشمی است.

*** انعکاس حضور گسترده مردم در ویژه برنامه «مهر وطن»

«مهر وطن» عنوان ویژه برنامه ای زنده از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که حضور پرشکوه و گسترده مردمی را در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۸ صبح با شروع مراسم راهپیمایی، پوشش تصویری می دهد.

«مهر وطن» به تهیه کنندگی شهرام راد با استقرار پایگاهی در خیابان آزادی تقاطع یادگار امام (روبروی آتش نشانی) حضور پرشکوه ملت ایران را به صورت زنده و مستقیم پوشش تصویری می دهد.

در پایگاه ویژه شبکه پنج سیما، گروه تولیدی برنامه «رنگین کمان» (خاله قاصدک و عروسک چی، صدا پیشگان) دعوت از چند خواننده و جمعی از مجریان شبکه پنج با مردم همراه می شوند.

*** «قرار قرآنیان» در راه پیمایی ۲۲ بهمن

«قرار قرآنیان» عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

دوربین های «قرار قرآنیان» از ساعت ۸ صبح با استقرار در خیابان آزادی تقاطع نواب مراسم بزرگ راه پیمایی روز ۲۲ بهمن و حضور باشکوه مردم را به تصویر می کشد. ضمن آنکه تصاویر این مراسم در استان های دیگر تقدیم مخاطبان خواهد شد.

حضور و گفتگو با قاریان، استادان و مسئولان قرآنی و اجرای برنامه های نمایشی با عروسک های ویژه کودکان و نوجوانان و گروه های همخوانی از جمله بخش هایی می باشد که در جایگاه شبکه قرآن و معارف سیما در مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن تدارک دیده شده است.

همچنین قرار است علاوه بر احمد شفازاده و الهام غفاری به عنوان مجریان «قرار قرآنیان»، دیگر مجریان و برنامه سازان این شبکه در جایگاه شبکه قرآن و معارف سیما حضور پیدا کنند.

*** ویژه‌ برنامه‌های ۲۲ بهمن شبکه افق

از صبح روز ۲۲ بهمن ماه و از نخستین ساعات سه‌شنبه این هفته، شاهد ارتباط زنده با نقاط مختلف تهران و برخی از مراکز استان‌ها، به منظور پوشش حضور مردمی در راهپیمایی گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب در شبکه افق خواهیم بود. این بخش‌های زنده به تناوب و تا پایان مراسم راهپیمایی ادامه خواهد داشت.

همچنین ویژه برنامه تلویزیونی «عصر» هم سه‌شنبه شب و به مناسبت ۲۲ بهمن ماه با اجرای نادر طالب‌زاده روی آنتن می‌رود.

در این برنامه زنده با حضور کارشناسان داخلی و نیز ارتباط اینترنتی با اندیشمندان و کارشناسان خارجی، ابعاد مختلف پیروزی انقلاب و چهار دهه نظام جمهوری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در روز ۲۲ بهمن ماه وله‌ها و میان‌برنامه‌های گوناگون شامل سرودهای انقلابی، نماهنگ و تصاویر آرشیوی از دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نیز برای پخش از شبکه افق تدارک دیده شده است.

*** سالروز انقلاب با شبکه سلامت

پخش همزمان راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت دو قاب در تمام ساعات پخش از جمله تمهیداتی است که شبکه تندرستی برای این روز تهیه کرده است.

برنامه های زنده شبکه همچون «ایران فعال» و «مثبت سلامت» در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دوربین خود را میان شرکت کنندگان برده و تصاویری از حماسه مردم در این روز به قاب تلویزیون می آورند.

«سوگند استوار» مستندی است برگرفته از فعالیت های جامعه پزشکی در استان فارس در طول چهار دهه انقلاب اسلامی و پیشرفت های حوزه سلامت را در زمینه های گوناگون روایت می کند. این مستند با اشاره به پیشرفت های پزشکی در شیراز، پیوند کبد، حضور پررنگ جامعه پزشکی شیراز در دفاع مقدس تلاش می کند تا به سهم این گروه از جامعه پزشکی کشور اشاراتی داشته باشد.

تامین برنامه شبکه سلامت نیز با هدف ایجاد نشاط و شادمانی در میان مخاطبان با تهیه و تولید کلیپ های جذاب و دیدنی میان برنامه هایی مناسب را روانه آنتن کنند.

گفتنی است، در تمامی برنامه ها در کنار یادآوری خاطرات انقلاب اسلامی و تلاش های مردم و مسئولان در به ثمر رساندن مهمترین شعار انقلاب یعنی استقلال و آزادی از اسطوره شهامت و شهادت سردار قاسم سلیمانی یاد خواهند کرد و چهلمین روز درگذشت این سردار بزرگ را گرامی می دارند.

*** شور نوجوانی در شبکه امید

در روز ۲۲ بهمن، ویژه برنامه ای با همکاری شرکت بهره برداری متروی تهران از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه به صورت زنده از محل استقرار گروه برنامه ساز در محل راهپیمایی این حماسه عظیم را به تصویر می‌کشد. گفت‌وگو با نوجوانان حاضر در مسیر راهپیمایی و همچنین توصیف شور حضور مردم در مسیر راهپیمایی بخش‌هایی از این ویژه برنامه است.

*** نمایش حضور مردم در قاب چهار، آموزش، تماشا و مستند

شبکه چهار در چهل و یکمین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی و در روز سه شنبه ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۸ صبح تا پایان مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت زنده و مستقیم از پخش شبکه چهار سیما در قاب های مختلف حضور پرشور مردم در سراسر ایران به تصویر کشیده می شود.

شبکه آموزش از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به پوشش زنده راه پیمایی ۲۲ بهمن سراسر کشور می پردازد.

شبکه مستند مراسم راه پیمایی ۲۲ بهمن را به صورت زنده و مستقیم پوشش می دهد. این شبکه حضور باشکوه مردم را در قابی نمایش می دهد.

شبکه تماشا نیز همزمان با روز پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی عظیم و با شکوه ۲۲ بهمن را از ۸ صبح با اجرای لعیا انوری و محمد امرایی از پخش شبکه تماشا پوشش خواهد داد.

*** «کنکاش» جام جم در ۲۲ بهمن

شبکه جهانی جام جم به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن برنامه «کنکاش» را به صورت زنده روی آنتن می برد. در این برنامه گفتگو با کارشناسان مسایل سیاسی و صاحب نظران در خصوص اهمیت و جایگاه راهپیمایی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ارتباط با خبرنگاران مستقر در مسیر، کارشناسان خارج از کشور و مخاطبان نیز در این برنامه دیده شده است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا