گلایه از کاهش فروش دکه‌های مطبوعاتی کرمانشاه



رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه گفت: دیگر روزنامه و حتی آب معدنی هم در کیوسک‌های کرمانشاه فروش چندانی ندارد.

مهدی فرسادفر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت نامناسب درآمدی کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه، افزود: از زمان گرانی کاغذ و مشکلاتی که برای روزنامه‌ها پیش آمد، بازار فروش کیوسک‌های مطبوعاتی نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در برخی از روزنامه‌ها در حالی که صفحات کم شده، تا چهار برابر هم افزایش قیمت داشتیم  و روزنامه 500 تومانی تا دو هزار تومان گران شده است.

به گفته فرسادفر، مجله‌های جدول که طرفداران زیادی دارد نیز تا شش هزار تومان گران شده و جدول‌های قدیمی با قیمت 2500 تومان برای دکه‌داران می‌آید.

رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه با بیان اینکه دیگر برگشت روزنامه از سوی کیوسک‌ها پذیرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته باقی مانده روزنامه‌ای که بین دکه‌ها توزیع می‌شد و فروش نمی‌رفت دوباره به سرپرستی‌ها برمی‌گشت، اما اخیرا این موضوع متوقف شده و روزنامه‌هایی که فروش نرود روی دست دکه‌دارن می‌ماند.

فرسادفر خاطرنشان کرد: مجبوریم در این شرایط روزنامه‌ها را کیلوفروش کنیم. اگر 100 روزنامه دو هزار تومانی روی دست ما مانده باشد نهایتا سه کیلو می‌شود که حتی اگر آن را کیلویی 15 هزار تومان هم بفروشیم باز 150 هزار تومان ضرر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با این شرایط کیوسک‌ها نمی‌توانند فقط با روزنامه فروشی درآمد کسب کنند، افزود: دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه آبمیوه در بسته، نوشت افزار و سیگار را هم دارند و گاهی کنار این اقلام آب هم می‌فروشند.

رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه ادامه داد: کاهش فروش به این اقلام هم رسیده و در شرایطی که در سال‌های گذشته آب معدنی زیادی می‌فروخت؛ این میزان اکنون به  15 تا 20 بطری آب رسیده است.

فرسادفر از افزایش هزینه‌ها در کنار کاهش فروش دکه‌ها هم یاد کرد و گفت: متاسفانه کرایه کیوسک‌ها نیز افزایش 40 تا 50 درصدی داشته که برای ما بسیار سنگین است.

وی گفت: مجموع این عوامل شرایط کاری حدود 500 دکه کرمانشاه که 60 مورد آنها صرفا مطبوعاتی هستند را بسیار دشوار کرده است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا