چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای کلید خورد



مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با هدف سنجش و آموزش مهارت نوجوان‌های هزاره سوم در مواجهه با رسانه‌ها، پنجشنبه شب به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، چهارمین دوره این المپیاد که خود را نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور معرفی می‌کند با حضور ۱۴۱۱ دانش آموز از ۱۳۴ شهر از ۳۱ استان کشور برگزار شد.

دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم از سراسر کشور برای شرکت در این المپیاد ابتدا در اپلیکیشن اختصاصی سواد رسانه‌ای ثبت‌نام کرده و پس از مطالعه کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای و انجام تست هوش دیجیتال (DQ Test) از ساعت ۲۲ پنجم تیر در آزمون چهار گزینه‌ای مرحله اول المپیاد شرکت کردند.

همچنین ۱۹۰ فیلم با موضوع سواد رسانه‌ای و کرونا توسط دانش‌آموزان ارسال شد که این آثار در نمره مرحله اول شرکت‌کنندگان تاثیرگذار بوده است. بیش از ۱۵۰ سوال نیز در قالب جایزه سوال سرخ (سواد رسانه‌ای خلاق) توسط دانش‌آموزان ارسال شد که حدودا ۲۰ سوال در آزمون مرحله اول المپیاد مورد استفاده قرار گرفت و خلاقانه‌ترین آنها به انتخاب شرکت‌کنندگان جوایزی دریافت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نتایج مرحله اول المپیاد در تاریخ دوشنبه (۹ تیرماه) اعلام می‌شود. برگزیدگان در تاریخ ۱۰ مرداد باید در آزمون مرحله دوم المپیاد که آن هم به صورت مجازی برگزار می‌شود شرکت کنند. نهایتا ۴۰ نفر از برگزیدگان به اردوی مرحله سوم راه یافته و پس از رقابت نهایی مدالهای طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می‌شود.

چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با حمایت ویژه سازمان صداوسیما برگزار می‌شود و برگزیدگان می‌توانند با عضویت در باشگاه هنر و رسانه نوجوان صداوسیما، ادامه فعالیت تخصصی خود را در عرصه هنر و رسانه پیگیری کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا