پیش‌بینی معاون مطبوعاتی: تا سه ماه آینده وضعیت کاغذ رسانه‌ها عادی شود


محمد خُدادی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی اظهار داشت: قرار است طی نشستی، رسانه‌های برتر در حوزه‌های مختلف مکتوب و مجازی و بخش‌های مختلف صداوسیما، با شاخص‌های تعیین شده درموضوع امید آفرینی، همگرایی، همبستگی و …مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی افزود: بی‌شک صدا و سیما و سایر  رسانه ها ی مکتوب، برخط و شبکه های اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای در عبور از شرایط بحران و اطلاع‌رسانی دقیق و هماهنگی بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برای فائق آمدن بر مشکلات را دارند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع کاغذ مطبوعات، ادامه داد: محدودیت ارز در سال گذشته سبب شد که پنج ماه کاغذ به قمیت ارز ۴۲۰۰ وارد کشور نشود، چون محدودیت ارز این شرایط را برای بسیاری از کالاها از جمله کاغذ تحمیل کرد اما کاغذ به نرخ ارز نیمایی همیشه موجود بوده و دردسترس مصرف کنندگان قراردارد.

وی تاکید کرد: کمبود کاغذ درکشور وجود ندارد آنچه که از آن به عنوان کمبود نام برده می شود مربوط به کاغذ به نرخ کالای اساسی است که با تدبیر دولت، با توجه به شرایط اقتصادی رسانه ها در حال تخصیص ارز دولتی و واردات کاغذ مطبوعات به کشور هستیم.
وی اضافه کرد: در  اردیبهشت امسال به دستور مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری جلسه‌ای به ریاست معاون اول و همه مسئولان کشور برگزار شد و در آن جلسه مقرر شد با توجه به نقش و اهمیت رسانه‌ها در شرایط جاری کشور و مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی، ۸۰ هزار تن کاغذ با ارز کالاهای اساسی در اختیار قرار بگیرد که نیمی از آن در بخش نشر و باقی برای مطبوعات اختصاص یافته است.

خدادی افزود: پس از این مصوبه ابتدا ساختار و سپس مدیریت نحوه واردات و توزیع کاغذ به دو معاونت مطبوعاتی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد و عملا به هریک از معاونت ها سهمیه معادل چهل هزار تن تخصیص پیدا کرد. بر همین اساس دو کمیته واردات و توزیع کاغذ در معاونت مطبوعاتی فعال شد و با پی گیری های انجام شده تاکنون ۱۳۵۰  تن کاغذ با ارز دولتی در دو ماه اخیر به رسانه ها تحویل شده است.

 خُدادی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و مساعدت بانک مرکزی، تخصیص ارز برای ۳ هزارتن کاغذ در نظر گرفته شده است و پیش بینی می‌شود درهفته‌های آتی به مرور کاغذ با نرخ کالای اساسی یعنی ۴۲۰۰ تومان در اختیار رسانه‌ها قرارگیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در عین حال تاکید کرد: قرار گرفتن کاغذ در کنار کالاهای اساسی نشان از توجه مسئولان کشور به نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی است، شرایطی که دولتمردان آمریکایی به کشور فشار اقتصادی وارد آورده‌اند تا شاهد تحمیل مشکلات برمردم باشند غافل از اینکه مردم ایران همبسته در کنار هم بر مشکلات غلبه خواهند کرد و از این شرایط قطعا عبور خواهیم نمود.

وی بیان کرد: با توجه به جنگ رسانه ای که ناشی از فشارهای امریکا علیه مردم ایران است، نقش رسانه در مقاومت مردم ایران بسیار حیاتی و تعیین کننده است و لذا دولت در حمایت از رسانه ها بویژه تامین نیاز کاغذ مطبوعات با قیمت مناسب اهتمام جدی دارد و  متقابلا رسانه‌ها نیز همچون گذشته با استفاده از ظرفیت‌های خود، در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی امریکا علیه ملت ایران، نقش خود را در اطلاع رسانی مسئولانه و هوشمندانه به خوبی ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا