نگاه معاون استانی صداوسیما به تولیدی شدن برخی برنامه‌های زنده



معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما ابراز امیدواری کرد که ملاحظه صداوسیما در تولیدی شدن برخی برنامه‌های زنده تلویزیون، موجب کاهش مخاطب نشود، بلکه مدیریت هنرمندانه‌ در سازمان صداوسیما، افزایش مخاطب و حفظ مخاطبان فعلی را در پی داشته باشد.

علی دارابی که در نشست اعلام ویژه‌برنامه‌های انتخابات و دهه فجر مراکز استان‌ها حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره تصمیم اخیر سازمان صداوسیما مبنی بر ضبطی شدن برخی برنامه‌های زنده تلویزیون، تاکید کرد: مساله ضبطی شدن برخی برنامه‌ها در تصمیمات اخیر سازمان صداوسیما، به معنای محدودیت در آزادی اندیشه یا تضارب آرا و یا بیان حقایق و واقعیت‌ها نیست بلکه به برخی از این برنامه‌ها از چندین ماه قبل توسط مدیران تذکر داده شده و ملاحظاتی نسبت به آنها صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم سازمان صداوسیما به شبکه‌های استانی نیز ابلاغ شده است؟ توضیح داد: ما در شبکه‌های استانی تلاش کردیم برخی از حجم برنامه‌های زنده که واقعاً در رسانه زیاد است را محدود کنیم. مشکلی این است که همه مقامات از ما درخواست می‌کنند که به هر استانی سفر می‌کنند برنامه‌هایشان به طور زنده ساعت‌هایی پخش شود اما اینکه چقدر این اتفاق افت مخاطب دارد و این برنامه‌ها تا چه میزان مخاطب دارند، باید نسبت به آن کار کارشناسی صورت بگیرد؛ البته برای این مساله دستورالعملی به تازگی ابلاغ شده است که چه برنامه‌هایی مشمول زنده بودن، می‌شود.

علی دارابی سپس یادآور شد: یکی از تصمیمات رییس سازمان صداوسیما این بوده است که برنامه‌های بِرَند در شبکه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. صیانت از این برنامه‌ها اهمیت خاصی دارد. صیانت از مجری و سردبیر نویسنده و همه عوامل برنامه که مورد توجه مخاطب هم قرار گرفته باید مورد توجه باشد.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به فراز و فرودهای تحولات سیاسی کشور و جهان، گفت: ما در سازمان صداوسیما شرایط مختلفی را طی کردیم و می‌کنیم اما آنچه که برای ما مهم است این است که نقدمان مشفقانه باشد. بیان واقعیت نباید منجر به سیاه‌نمایی شود. گفتمان امید که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید داشتند، مورد توجه ماست. جامعه و جوانان ما باید نسبت به این راهی که در ۴۰ سال طی کردیم احساس غرور کنند. ما در مقطعی هستیم که نسل سوم و چهارم انقلاب مدیریت‌ها و مسوولیت‌های کار را بر عهده می‌گیرند و خواهند گرفت و باید با انرژی مثبت از این جهت کار را دنبال کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا