نمایشگاه مطبوعات به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد



ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: توجه بخشیدن به مشهد در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها، از نتایج برگزاری این نمایشگاه می‌تواند باشد.

احسان اصولی صبح امروز ۱۲ بهمن ماه، در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، ضمن تشریح دیدار و نشست اخیر خود با معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور، با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال گذشته، اظهارکرد: در نشست مشترک با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه در مشهد را مطرح کردیم که با استقبال وی همراه شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، اصولی در ادامه افزود: سازوکار اجرایی این نمایشگاه مقرر شده توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهیه شود، مکاتبات لازم شگل گیرد و با تشکیل ستادی ویژه، این نمایشگاه به میزبانی مشهدمقدس برگزار گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، خاطرنشان کرد: از جمله نتایج برگزاری این نمایشگاه می‌تواند، توجه بخشیدن به مشهدمقدس در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها و همچنین تقویت هویت شهری باشد.

اصولی درخصوص منابع مالی مورد نیاز برای برپایی این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه مطبوعات دارای ردیف اعتبارات دولتی است و عمده آورده شهرداری در اختیار گذاشتن فضای نمایشگاهی و تبلیغات شهری است.

اکران فیلم‌های سینمایی در فرهنگ‌سراهای سطح شهر

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جلسه مشترک با رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور، تصریح کرد: در این نشست موضوع جشنواره فیلم فجر و نحوه اکران فیلم‌ها به بحث و بررسی گذاشته شد و ایرادهایی  که طی دو سال گذشته به آن وارد بود را منتقل کردیم.

اصولی از ارائه طرح اکران فیلم‌های سینمایی در فرهنگ‌سراهای سطح شهر در این جلسه خبر داد و گفت: اجرای این طرح در فرهنگ‌سراها، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار مشهد بسیار تاثیرگذار خواهد بود و خوشبختانه با استقبال سازمان امور سینمایی هم همراه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، اظهارکرد: این اکران‌ها در فرهنگ‌سراهایی که زیرساخت لازم در آن‌ها وجود داشته باشد، پس از اخذ مجوز قانونی انجام خواهد شد و با این اقدام شاهد تحول و تاثیرگذاری به‌سزایی در بخش کم‌برخوردار جامعه خواهیم بود.

اصولی در ادامه افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتداء شروع به فعالیت خود درصدد بوده تا همچون اصفهان و همدان جشنواره فیلم و تئاتر داشته باشد؛ این موضوع هم در نشست مشترک با رئیس سازمان امور سینمایی کشور مطرح و تصمیم بر این شد که جشنواره بین‌المللی فیلم «حقیقت» پس از بررسی‌های فنی که متناسب با فضای فرهنگی شهر و ویژگی‌ها و مزیت‌های حوزه سینمای مشهد تعریف شده باشد، در شهر امام‌رضا(ع) برگزار شود.

وی گفت: امیدواریم در جهت تحقق این دو فعالیت گام‌های بلندی برداریم و مشهد را در آن‌ها تقویت کنیم.
 
انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا