مسابقه‌های نوروزی کدامند؟



شبکه‌های سیما در نوروز ۹۹ مسابقاتی را روی آنتن می‌برند که اغلب آنها در فواصل جدیدی تولید و ویژه نوروز تدارک دیده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه و به نقل از معاونت سیما، مسابقه آشپزی «دستپخت» با حضور خانواده‌های ایرانی، از یکم فروردین هر روز در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه یک پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی سیدوحید حسینی است که با فضایی عیدانه و حال و هوای نوروز، هر روز  ساعت ۱۸ روی آنتن خواهد رفت.

شبکه یک سیما

مسابقه «ایران» به کارگردانی سعید رضایت و با اجرای سام درخشانی در ایام نوروز ساعت ۱۹:۴۵ روی آنتن می رود.

مسابقه «ایران» به تهیه کنندگی هاشم رضایت، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است.

شبکه دو سیما

«مسابقه محله» مسابقه نام‌آشنای کودکان دیروز و امروز است که با تهیه‌کنندگی و اجرای مسعود روشن‌پژوه در مناطق مختلف کشور در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۴:۳۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

«کافه‌ بازی» به تهیه‌کنندگی ماجد بازرگان و اجرای الهه پرسون با تغییراتی در ایام نوروز به روی آنتن می‌رود.  در این برنامه چهره‌های مطرح در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و… با حضور در یک مسابقه و در محیطِ یک بازی ویدئویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و ضمن آن به معرفی جدیدترین بازی‌های کامپیوتری مناسب سن نوجوان می‌پردازند.

این برنامه کاری است از گروه کودک و نوجوان که هر روز ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن می‌شود.

شبکه سه سیما

«عصر جدید» با موضوع استعدادیابی در حوزه‌های ورزشی، سرگرمی و هنری در ایام نوروز ۹۹، هر شب بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این مسابقه استعدادیابی به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی تولید شده و رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد و سیدبشیر حسینی ترکیب داوران این مسابقه استعدادیابی را تشکیل می‌دهند.

«اعجوبه‌ها» نیز به تهیه‌کنندگی گل‌محمدی و با مجری و دکور جدید در راستای نشان دادن توانمندی‌های کودکان و نوجوانان در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

شبکه چهار سیما

سری هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» به تهیه‌کنندگی حسین مروی در نوروز ۹۹ هر روز ساعت ۱۲ ظهر از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت‌کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه‌نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

«تدوین»، «خلاقیت داستانی»، «تحلیل فیلم»، بخش«آزاد» و اجرای یک تست بازیگری، پانتومیم، نمایشنامه‌خوانی یا مجری‌گری توسط شرکت‌کنندگان از جمله بخش‌های این مسابقه تلویزیونی است که اجرای آن را جواد مولانیا بر عهده دارد.

رای مخاطبان به شرکت‌کنندگان از جمله بخش‌های جدید این مسابقه است و از مرحله نیمه‌نهایی مخاطبان می‌توانند شرکت‌کنندگان را از طریق ارسال پیامک داوری کنند.

با اتمام پخش تمامی قسمت‌های سری هفتم، یک قسمت در قالب پشت صحنه مسابقه تولید شده است که مخاطبان با تماشای این بخش با نحوه تولید این مسابقه بیشتر آشنا می‌شوند.

شبکه پنج سیما

مسابقه «پنج ستاره» به تهیه‌کنندگی محمد قنبری و با اجرای حمید گودرزی هر روز ساعت ۱۵ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

مسابقه «برخط‌شو ـ شهربازی» نیز از شبکه پنج در ایام نوروز به روی آنتن می‌رود. این برنامه هر روز دو برنامه یک برنامه با اجرای وحید رونقی و همراهی امیر کاظمی و یک برنامه با اجرای المیرا سماواتی و شکوفه عزیزی خواهد داشت. این برنامه یک برنامه با رویکرد سرگرمی و تفریحی است و دارای بخش‌هایی همچون اسم فامیل عمومی، اسم مشاهده فیلم، اسم کتابخوانی از جمله بخش‌های برنامه است که در  هر برنامه مخاطبان به صورت برخط در مسابقه شرکت می‌کنند و در هر برنامه جایزه ۲۰ میلیون تومانی بین برندگان در مرحله نهایی تقسیم می‌شود. این برنامه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بامداد پخش می‌شود.

شبکه نسیم

سری دهم مسابقه «هوش برتر» به تهیه‌کنندگی پیمان پورمقیمی با اجرای افشین زینوری بر پایه بازی‌های شنیداری، دیداری، هوش و قدرت ذهنی افراد است که به چالش کشیده می‌شوند. این برنامه هر شب از روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ساعت ۱۹ پخش شده و بازپخش آن در ساعات ۳،  ۸ و ۱۳ روز بعد از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

فصل چهارم مسابقه «کودک‌شو» نیز با اجرای پژمان بازغی با حال و هوای عیدانه هر شب از ۱ فروردین ماه ساعت ۲۱ پخش شده و در ساعات ۱، ۴:۳۰، ۹:۳۰ و ۱۵ روز بعد از شبکه نسیم بازپخش خواهد شد.

شبکه مستند سیما

مسابقه «کارساز» از ۲۴ اسفند از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود. این برنامه به کارگردانی مشترک احسان عمادی و امین کفاش‌زاده مستند مسابقه‌ای است که با موضوع کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوآفرین در استودیو نوبین تولید شده است.

شرکت‌کنندگان این مسابقه از بین دانشجویان و کارآفرینان انتخاب شده‌اند، ایده‌های گروه‌ها در این مسابقه به مرحله تولید می‌رسند و توسط داوران مسابقه ارزیابی خواهند شد.

«کارساز» از شنبه ۲۴ اسفند هر شب ساعت ۲۱ در ۱۰ قسمت از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۹ صبح بازپخش می‌شود.

فصل هشتم مسابقه «خانه ما» نیز در نوروز ۹۹ با محوریت خانواده و با تاکید بر مدیریت اقتصاد خانواده‌های شرقی تولید و پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما

مسابقه تلفنی «بشارت» که مسابقه‌ایی است معارفی از روز یکم فروردین در قالب نوروزی به روی آنتن خواهد رفت.

شبکه سلامت

۱۷ قسمت از مسابقه «مافیا» برای ایام نوروز طراحی و تولید شده است. این سری از مسابقه نوروز با حضور شرکت‌کنندگان خانم تصویربرداری شده که در مرحله اول موفق شده‌اند به این رقابت ها راه پیدا کنند. «مافیا» در ایام نوروز در یک استودیوی بزرگ‌تر و با دکوری نوروزی روی آنتن می‌رود.

شبکه امید

شبکه امید گلچینی از قسمت‌های برنامه «بازی ویزیون» را که امسال به روی آنتن رفت بازپخش می‌کند. این مسابقه در ۱۴ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای روی آنتن خواهد رفت. اجرای این برنامه را علیرضا خنجری و تهیه‌کنندگی آن را سیدمهدی حسینی به عهده دارد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا