ضرورت اطلاع‌رسانی درباره جشنواره‌های فجر در شرایط اخیر



مدیر مسوول روزنامه «ایران» درباره ویژه‌نامه این روزنامه برای جشنواره‌های فجر گفت: دو ویژه‌نامه مجزا برای تئاتر و فیلم داریم که هر کدام در چهار صفحه از ابتدا تا انتهای جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر منتشر می‌شوند.

مهدی شفیعی در گفت‌وگویی با ایسنا ویژه‌نامه‌های روزنامه «ایران» را اینگونه شرح داد: برای جشنواره تئاتر و جشنواره فیلم فجر هشت صفحه ویژه‌نامه داریم. همچنین ویژه‌نامه دیگری در چهار صفحه به صورت جداگانه با محوریت جشنواره از ابتدا تا انتهای جشنواره منتشر می‌شود.

شفیعی درباره محتوای این ویژه‌نامه‌ها گفت: «ویژه‌نامه‌ها فراتر از اصل رخداد هستند و تلاش می‌شود تا با رویکردی تحلیلی، مخاطب به شناخت بهتر و دقیق‌تری نسبت به آثار هنری برسد.

از هر ویژه‌نامه یک چهارم آن شامل راهنمای روز و حرف‌های برگزیده شرکت‌کنندگان است که به‌روز است و سه چهارم دیگر، یادداشت و تحلیل بر آثار و شمایل‌شناسی جریان‌ها در گفت‌وگو با کارگردان‌های آثار به عنوان صاحبان ایده و اندیشه است و نیز گزارش‌های تحلیلی.

یکی دیگر از ویژگی‌های این صفحات توجه به بخش‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ مثلا در حوزه تئاتر توجه به تئاتر شهرستان‌ها و در حوزه فیلم توجه به بخش‌های سینمای‌نو، مستند و فیلم اولی‌ها. همچنین برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان‌ها هم مورد توجه است.

او ادامه داد: تیم‌های خبرنگاران ما و نیز خبرنگارانی که از آن‌ها دعوت به همکاری کرده‌ایم در جشنواره مستقر هستند و به‌روز اخبار و اطلاعات را تهیه می‌کنند.

همچنین سایت ایران آنلاین هم به طور ویژه جشنواره‌ها را مورد توجه قرار داده و تولید محتوای مرتبط با جشنواره را دارد.»

به گفته مدیر مسوول روزنامه «ایران» روزانه این ویژه‌نامه‌ها در سالن‌های اجرای تئاتر و نمایش فیلم توزیع می‌شود.

او درباره‌ی نحوه‌ی تعامل با مسوولان جشنواره هم گفت: با مسوولان جشنواره تعامل و روابط نزدیکی داریم اما از نظر مالی از آن‌ها انتظاری نداریم. این وظیفه رسانه است که این پوشش را داشته باشد.

شفیعی یکی از مشکلات حوزه هنر به ویژه تئاتر و برخی هنرهای بومی و سنتی را تبلیغات کم عنوان کرد و افزود: اگر رسانه و به طور خاص حوزه تبلیغات کارش را درست انجام دهد، چرخه تولید درست‌تر شکل می‌گیرد. نقش تلویزیون در این خصوص می‌تواند خیلی موثر باشد که متاسفانه کمرنگ بوده و کمرنگ مانده است. در جشنواره فجر عصاره بهترین‌های سال گذشته حضور دارند و با توجه به اتفاقات اخیر کشور ضرورت اطلاع‌رسانی و تبلیغ بیشتر از قبل احساس می‌شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا