شماره جدید «بندر و دریا» درباره تامین کالاهای اساسی منتشر شد



به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، شماره جدید ماهنامه دریانوردی «بندر و دریا» با پرونده‌ای درباره نقش ناوگان دریایی در تامین کالاهای اساسی، به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. این شماره از مجله مذکور، شماره‌های ۱۹ و ۲۰ دوره جدید انتشار این نشریه است که برای خرداد و تیرماه ۹۸ منتشر شده است.

«اقتصاد»، «جامعه»، «فرهنگ»، «مقالات» و «رویداد» بخش‌های اصلی این مجله هستند. این شماره با سرمقاله «بنادر، کالاهای اساسی و کاغذ!» آغاز شده است. پرونده بخش «اقتصاد»، موضوع بنادر و کالاهای اساسی است که در آن با مطالبی چون «پادزهر تحریم‌ها»، «کاپوتاژ، حلقه تکمیلی کالاهای اساسی»، «بندر امام، رکورددار ورود کالاهای اساسی»، «انزلی، پلی به قلب روسیه» و«بندر آنتورپ؛ الماسِ اروپایی!» روبرو می‌شویم.

در بخش «جامعه» این شماره، موضوع خواهران دریایی ایران مساله اصلی است. «چند روایت پراکنده از خواهرخواندگی بنادر ایران»، «عمانْ نزدیک‌تر به ایران» و «خواهرخواندگی و تاثیرات مثبت آن بر توسعه پایدار بنادر ایران» از جمله مطالب مهم این بخش مجله هستند. در بخش «فرهنگ» هم مساله فرهنگ دریایی مورد بررسی قرار گرفته است. «حکایت ناخدای سیرافی و جزیره‌ای که خورشید شب‌ها در آن می‌خوابد!» (چهارمین مطلب از مجموعه عجایب هند)، «ماهی و زن حریص» با بازنویسی احمد اکبرپور، سومین مطلب از مجموعه «دریایی‌های داریو» با نام «میداسْ‌پرنس» نوشته داریوش غریب‌زاده و «دریا، بازیگرِ بد و خوب سینما» هم از جمله مطالب مهم این بخش هستند.

«هوش مصنوعی و صنعت کشتیرانی»، «برنامه‌ریزی فضایی دریا»، «توانمندسازیِ بانوان در جامعه دریانوری» و «واژه‌های اختصاصی لنج و لنج‌داری در گویش بندر گناوه» هم مطالبی هستند که در بخش «مقالات» این شماره از مجله «بندر و دریا» چاپ شده‌اند.

بیات‌ناشده‌ها هم موضوع اصلی بخش «رویداد» این مجله هستند که در آن با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفتگو شده است. گفتگوهای دیگر این بخش هم با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده‌اند. مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان هم دو مدیر دیگری هستند که در این شماره «بندر و دریا» با آن‌ها گفتگو شده است. موضوع گفتگوها نیز رشد و توسعه اقتصادی بندرها و جذب سرمایه‌گذاری و خطوط کشتیرانی است.

این مجله با ۱۲۸ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا