رسانه پشتوانه حرکت‌های سالم انقلاب باشد



ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: رسانه باید با ترسیم واقعیات موجود یک پشتوانه و دلگرمی برای خدمتگزاران و حرکت‌های سالم انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲۱ دی‌ماه در نشست با اعضای بسیج رسانه استان با اشاره به پیوستگی موجود در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: این به هم پیوستگی و سلامت حاکم بر زبان و قلم و فکر رسانه سبب می‌شود که قطار انقلاب با شتاب خوبی بر ریل نظام اسلامی و اسلام عزیز حرکت کند.

وی با یادآوری حوادث و اتفاقات اخیر، گفت: در یک نگاه کلان باید برای هر کدام از این حوادث حکمتی را قائل شویم و از نگاه حکمت‌آمیز غافل نباشیم چرا که آنچه می‌بینیم ظواهر امر است و پس‌پرده‌هایی وجود دارد که حتی برای افراد در مصادر جایگاه‌های مهم مخفی است.

حجت‌الاسلام نکونام شهادت سردار سلیمانی را دربردارنده یک دنیا حکمت دانست و اضافه کرد: باید دست عنایت امام عصر(عج) و هدایت معنوی آن حضرت را در این حادثه ببینیم چرا که این انقلاب و کشور و مقاومت در سایه عنایت آن بزرگوار به پیش می‌رود.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: البته شهادت سردار سلیمانی، مالک اشتر زمان، بازوی توانمند ولی‌خدا و ستون خیمه انقلاب یک ضایعه بزرگ است اما در برهه‌هایی این شهادت‌ها لازم است همچنان که در یک برهه، انقلاب به جایی رسید که نیازمند خون شهید بهشتی بود و خون آن شهید مانند رودی سیال جریان یافت و بسیاری از نازیبایی‌ها را شست.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: در کنار شهادت سردار سلیمانی که حادثه‌ای عظیم بود و حضور مردم در بزرگداشت آن شهید که ضربه‌ای شدید بر دشمن وارد کرد، طبیعی است که مسائلی از جانب دشمنان در خارج و داخل ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که وقتی در اوج قرار گرفتیم، خودمان را گم نکنیم و شیفته نشویم بلکه خودشیفتگی تبدیل به خدانگری و واقع‌نگری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به اصحاب رسانه گفت: در کار شما «فرد» موضوعیت ندارد و یکی از آحاد جامعه هستید همچنان که همه مسئولان نیز چنین هستند و برای همه ما رسالتی که در جایگاه بر دوش داریم، مطرح است لذا رسالت باید دیده شود و اصحاب رسانه بر محور رسالت خودشان حرکت کنند تا بالنده و روسفید باشند.

وی با یادآوری رسالت‌های رسانه، گفت: رسانه یک واسطه است که واقعیات نظام و حرکت نورانی آن‌، مطالبات مردم از نظام و نظام از مردم و نیز شرایط موجود، فتنه‌ها و مسائل داخل و خارج را انعکاس می‌دهد و تبیین می‌کند.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه تأکید کرد: هر کدام از رسالت‌ها زبان و قلم خود را می‌طلبد که نباید اسیر نفس و «من» یا حزب و جناح و نگاه سیاسی باشید و با واقع‌گرایی بتوانید رسالت را به مقصد برسانید، این مهم در صورتی محقق می‌شود که با خداترسی و تقوا و ایمان بگویید و بنویسید.

وی با بیان اینکه رسانه باید بتواند در مردم و مسئولان ایجاد امید و نشاط کند، ادامه داد: اگر مردم و جریان سالم انقلاب از رسانه بترسند حتماً اشکالی در کار است چرا که رسانه باید با ترسیم واقعیات موجود یک پشتوانه و دلگرمی برای خدمتگزاران و حرکت‌های سالم انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان با اشاره به سوءتدبیر در برخی عملکردها، تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه رسانه در این خصوص ترسیم واقعیات است نه آنکه به منظور جذب مخاطب به انتشار مطالب غیرواقعی بپردازد و یا بزرگ‌نمایی کند، لذا با پرهیز از بزرگ‌نمایی هر اتفاقی در حد و اندازه واقعی خودش منعکس شود.

در ادامه سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری  با اشاره به حوادث تلخ و شیرین این ایام که تلخی آن برای بازماندگان و شیرینی آن برای شهدا است، اظهار کرد: شهادت شهدای مقاومت و مدافع حرم و در رأس آنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حوادثی که متأسفانه بعد از شهادت ایشان و سیلی محکم به گوش دشمنان، سقوط هواپیما بود که کام همگان را تلخ کرد.

وی با اشاره به ورود فرمانده هوافضای و بر عهده گرفتن مسئولیت این حادثه، گفت:  دشمنان فضاسازی بسیاری انجام می‌دهند تا هم تشییع باشکوه شهدا را در روزهای اخیر کمرنگ کنند و هم به مطالبات مدنظر خودشان برسند.

وی تصریح کرد: در این مقطع، مأموریت حساس رسانه‌ها مشهود است که باید تلاش کنند و رسالت آنان در جلوگیری از شایعات مهم و تاثیرگذار است، همچنان که شاهد بودیم مقامات کشوری از جمله مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و نیروهای مسلح پیام‌هایی در این خصوص داشتند.

سردار اکبری با قدردانی از حضور مردم روستاها و شهرهای مختلف استان در برنامه‌های بزرگداشت شهید سلیمانی و همرزمانش، بیان کرد: مردم استان علاوه بر شرکت در برنامه‌های بزرگداشت در استان در تشییع شهدا در شهرهای مختلف نیز حضوری پرشور داشتند و این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه نامگذاری میادین و بلوارها و اماکن در جای‌جای استان کار بسیار خوبی است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان گفت: این برنامه‌ها و حضورها نشان از آن دارد که در تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب هنوز زنده است، لذا تحقق گام دوم انقلاب و گام‌های دیگر مدیون شهدای مقاومت خواهد بود.

وی بیان کرد: حاج قاسم تنها یک شخصیت نظامی نبود بلکه می‌تواند به عنوان یک الگو و عارف به تمام معنا در تمام ابعاد در نظر گرفته شود.

سردار اکبری با یادآوری رسالت مجموعه رسانه‌ای استان، تصریح کرد: رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های همسو با نظام، باید بتوانند دغدغه‌های نظام را با درست نوشتن حقایق و نه درشت نوشتن معایب و نقایص، انعکاس دهند.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها باید بتوانند مطالبات مردمی را انعکاس دهند، ضمن اینکه دشمن که همواره در ۴۱ سال اخیر به دنبال براندازی بوده است، امروز نیز از هر حادثه به دنبال برداشت و منفعت‌طلبی خود است لذا رسانه‌ها در این خصوص رسالت خود را انجام دهند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا