رسانه پاسخ‌گوی شبهات قرآنی وجود ندارد



ایسنا/لرستان مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان با اشاره به خلأ وجود رسانه پاسخگوی شبهات قرآنی، گفت: وقتی حمله‌ای به قرآن می‌شود جامعه قرآنی نباید منفعل و بی‌تفاوت عمل کند.

محمدحجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که خبرگزاری ایکنا در زیر سایه قرآن زحمات زیادی می‌کشد، ایکنا را از رویش‌های موفق حوزه خبری و قرآنی کشور دانست و اظهار کرد: یکی‌ از نمادهای زیبای فعالیت‌های قرآنی را در فعالیت خبرگزاری ایکنا می‌بینیم که این امر مرهون تلاش خبرنگاران این رسانه قرآنی است.

وی قرآن را مهم‌ترین مسئله جهان اسلام برشمرد و با یادآوری این مطلب که سندی متقن، دقیق و روشن‌تر از قرآن وجود ندارد، افزود: قرآن برنامه جامع زندگی انسان سعادتمند است که خللی در آن وجود ندارد و کسی‌که مطابق آن عمل کند بدون سستی و لرزش به سعادت می‌رسد به شرطی که تمسک واقعی به آن وجود داشته باشد.

وحیدی، بی‌دینی‌های امروزی را حاصل جدایی از قرآن و اهل‌بیت(ع) دانست و با اشاره به این‌که اهل‌بیت(ع) بدون قرآن و قرآن بدون اهل‌بیت(ع) روایت نمی‌شود، تصریح کرد: اگر جامعه براساس قرآن حرکت کند به جامعه‌ای الگو خواهیم رسید و به نقطه‌ای خواهیم رسید که تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حل خواهد شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان با اشاره به این‌که باید برای حل هر مشکلی براساس لحظه زمانی در موقعیت فرهنگی راه‌حل پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: ما در فرصتی قرار داریم که از زمان صدر اسلام تاکنون بی‌نظیر است و اگر از فرصت جمهوری اسلامی ایران استفاده نکنیم در پیشگاه خداوند بهانه و عذری نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که ما در دوگانه اسلام و استکبار قرار داریم و در این دوگانه طرف اسلام سندی دارد و استکبار هم سندی برای خود تعریف کرده است، ادامه داد: سندی که در طرف اسلام است قرآن است اما برخی اوقات افرادی براساس گزاره‌های ذهنی خود قرآن را تفسیر می‌کنند که نتیجه آن تشکیل داعش است و در مقابل غرب سندی متقن ندارد و به قرآن روی آورده است اما چون برحق نیستند شکست می‌خورند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان، هدف استکبار را نابودی اسلام دانست و با اشاره به این‌که استکبار برای رسیدن به هدف خود عناصری را تربیت کرده‌ است تا قرآن را شکست داده جلوه دهد، بیان کرد: استکبار جهانی برای نیل به این هدف سازمان‌هایی را ایجاد کرده‌ و مهندس فرهنگی چیده‌ است و این‌گونه القا می‌کند که اگر براساس قرآن حرکت کنید نتیجه آن طالبان است.

وی با بیان این‌که استکبار برای رسیدن به هدف خود از رسانه‌های خود استفاده می‌کند و در مقابل ایکنا تنها رسانه‌ای است که در مقابل صدها رسانه دشمن ایستادگی می‌کند، افزود: هر قلمی که یک خبرنگار در ایکنا می‌زند صدها ثواب برای او نوشته می‌شود؛ چراکه کار در جبهه قرآن ارزش دارد.

وحیدی با یادآوری این مطلب که قرآن سند توحید و سند الله‌اکبر است که نشان می‌دهد چیزی بزرگ‌تر و باعظمت‌تر از حضرت حق نیست و این را از «بسم‌الله» تا «صدق‌الله» می‌توان دید، ادامه داد: استکبار و شیطان در مقابل الله‌اکبر ما ایستاده است، لشگر استکبار به‌خاطر زدن یک مسلمان مدال افتخار می‌گیرد اما در لشگر اسلام مدال افتخار در گمنامی است و در چنین وضعیتی ایکنا مانند رسانه‌ای است که کارهای لشگر اسلام را نشان می‌دهد که گمنامی‌ها را نشان می‌دهد، این دوربین ارزش دارد این خبرنگار ارزش دارد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان با اشاره به این‌که کار خبری ایکنا باید آوینی‌پرور باشد، عنوان کرد: در مقابل دشمنان، کار از دست فرد و گروه خارج شده بلکه باید جبهه تشکیل شود، ما قاریان خوبی داریم که با قرآن مأنوس هستند، فعالان قرآنی با کمترین هزینه مؤسسه قرآنی با کمترین قیمت و درآمد در مسیر قرآن قدم برمی‌دادند اما چرا اتفاقی نمی‌افتد چون کار از دست افراد و گروه‌ها خارج شده و اینجاست که باید جبهه تشکیل شود.

وی با بیان این‌که وقتی قرآن را معرفی کنیم باید از خبرنگار قرآن، تا مفسر قرآن تا قاری قرآن در کنار هم قرار گرفته و از عرضه قرآن دفاع کنند، تصریح کرد: وقتی حمله‌ای به قرآن می‌شود جامعه قرآنی نباید منفعل و بی‌تفاوت عمل کند، روز به روز کلاس‌های عرصه‌های دیگر شلوغ می‌شود اما کلاس‌های قرآن خلوت می‌شود، بدنه قرآنی ما چه عکس‌العملی نشان داده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان به القای شبهات قرآنی توسط دشمنان اسلام اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که چند رسانه پاسخ‌گوی شبهات قرآنی داریم، افزود: در فضای مجازی چقدر کار کردیم؟ تولیدات قرآنی ما چقدر است؟

وی با تأکید بر مشخص شدن راهبردهای قرآنی و برنامه‌ریزی بر مبنای راهبردهای قرآنی، تصریح کرد: غرب برای مقابله با قرآن برنامه‌ریزی می‌کند با اینستاگرام فحشا را گسترش داده و قتلگاه ایجاد می‌کنند حال این سؤال مطرح است که در مقابل هجمه‌های دشمنان چه برنامه‌ای داریم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا