رسانه‌ها و چالش کرونا



ایسنا/خراسان جنوبی رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی با تاکید بر انجام اقدامات برای حفظ سلامتی خبرنگاران در این روزها، گفت: انجام تحلیل‌های درست در اخبار تولیدی و بومی‌سازی آن، می‌تواند بهترین راهکار برای اعتمادسازی باشد.

سمانه سالاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای اول شیوع کرونا، با مکاتبات انجام شده با استانداری درخواست برگزاری جلسات خبری را از طریق ویدئو کنفرانس مطرح کردیم.

وی افزود: طی پیگیری و مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی نیز بر این امر تاکید و درخواست شد در صورت برگزار شدن جلسات در موارد خاص تمهیدات بهداشتی رعایت شود.

رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی بیان کرد: در بحران‌ها همواره رسانه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند و خبرنگاران در این شرایط به نوعی مدافعان سلامت هستند که باید سلامت خودشان نیز تامین شود که با اقدامات انجام شده به دنبال این امر هستیم.

سالاری در مورد انتشار اخبار در خصوص کرونا، اظهار کرد: مهم‌ترین امر در مورد انتشار اخبار کرونایی داشتن سواد رسانه‌ای در مورد این اخبار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اخبار مربوط به کرونا بومی هر استان نیست و هیچ کس تحلیل درستی با توجه به شرایط هر استان ندارد، افزود:  ضعف یک طرفه بودن ارتباط با مسئولان منجر به این مشکل شده است.

رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر ارتباط رسانه‌ها و مسئولان قوی‌تر بود اخبار بومی‌تر بود، ادامه داد: در شرایط امروز شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال عمل می‌کنند و چون مردم وقت آزادتری دارند، بیشتر به شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورند.

سالاری با گلایه از وجود خبرهای مختلف در فضای مجازی، تصریح کرد: این هجمه خبرها، اعتماد مردم را نسبت به اخبار کاهش داده و تنها راه رسیدن به حقیقت، باید رسانه‌ها تحلیل درستی ارائه دهند.

وی افزود: رسانه‌ها باید اخبار خود را با ارائه تصویری درست و تحلیل‌های مفید همراه کرده و اطلاعاتی بومی از رده‌های سنی مبتلایان، روند درمان و منشا ابتلا در هر استان ارائه دهند.

رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون سرریز اطلاعاتی در شبکه‌های مجازی باعث شده مردم سردرگم شوند که در این شرایط  رسانه‌ها باید فعال شده و با خلاقیت و روش‌های جذب مخاطب به آگاه‌سازی مردم بپردازند.

سالاری ادامه داد: رسانه‌ها باید در عین دور کردن مردم از استرس، جدی بودن این بیماری را به مردم هشدار دهند و این هنر رسانه در این شرایط است.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی اخبار می‌تواند به شرایط کنونی کمک کند، افزود: چه خوب است که ارتباط مدیران با خبرنگاران بیشتر از این باشد چراکه  هرچه ارتباط بیشتر باشد اخبار و تحلیل‌ها و بروز بودن آن‌ها بیشتر خواهد بود.

رییس خانه مطبوعات خراسان جنوبی با تاکید بر مثبت‌اندیشی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید از این فرصت استفاده کنند و مردم را با رسانه، اهمیت و کاربرد آن بیشتر آشنا کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا