رسانه ها زمینه ساز افزایش مشارکت در انتخابات باشند



ایسنا/گیلان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه ها باید زمینه ساز افزایش مشارکت در انتخابات باشند، خاطرنشان کرد: رسانه ملی و استانی می‌تواند یکی از مجاری مدیریت افکار عمومی جامعه باشد.

محمود قاسم نژاد در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، اظهار کرد: می‌بایست براساس سیاست‌ها و خط و مشی‌هایی که این شورا تدوین کرده، حرکت کنیم.

وی افزود: براساس شیوه نامه ابلاغی ۱۹ وظیفه برای این شورا تعیین و برای دبیرخانه آن شش وظیفه مشخص شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در توضیح وظایف این شورا، ادامه داد: نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی که جزو بند اول وظایف است، اصلی‌ترین کار شوراست.

وی وظیفه این شورا را بیش از اینکه اجرایی باشد سیاست‌گذاری عنوان و اظهار کرد: می‌بایست این سیاست را مشخص و استراتژی را اعلام کنیم و سپس توسط نهادهای رسانه‌ای انجام شود.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه رسانه ها باید زمینه ساز افزایش مشارکت در انتخابات باشند، خاطرنشان کرد: رسانه ملی و استانی می‌تواند یکی از مجاری مدیریت افکار عمومی جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه فراوانی افرادی که به رسانه ملی دسترسی دارند نسبت به رسانه‌های مجازی بیشتر است، تصریح کرد: می‌بایست تمامی اخبار و اطلاعات در مورد استان را به رسانه استانی منتقل کنیم که به سمع و نظر آحاد جامعه برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان عنوان کرد: آحاد جامعه اخبار را پس از رسانه ملی، از طریق خبرگزاری‌های متعلق به نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند و می بایست برای تنویر افکار عمومی استان، اخبار را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مشارکت می‌تواند یکی از مولفه‌های سیاست گذاری های ما باشد، افزود: لازم است رسانه ها نقش اثرگذار مردم در پایداری و بقای نظام جمهوری اسلامی را از طریق افزایش مشارکت سیاسی تبیین کنند.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا