راه اندازی کانون “رسانه و سلامت”



دبیر کانون “رسانه و سلامت” جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه اندازی این کانون دانشجویی در مجموعه جهاد دانشگاهی، ایجاد یک مرجع علمی در حوزه رصد، راستی آزمایی و پالایش اخبار سلامت جهت فرهنگ سازی سواد رسانه‌ای در کنار سواد سلامت برای تمامی اقشار جامعه را یکی از اهداف راه‌اندازی این کانون دانشجویی عنوان کرد.

هادی محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر در عصری به نام عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و زندگی کردن در این بمباران اطلاعاتی نیازمند کسب سواد کافی در زمینه‌هایی همچون رسانه و سلامت است، اظهار کرد: یکی از دلایل راه اندازی کانون دانشجویی “ارتباطات رسانه و سلامت” اهتمام ورزیدن دانشجویان جهت انجام رسالت اجتماعی دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگی جریان ساز در بستر جامعه است.

این دانشجوی دکترای تخصصی نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد یک مرجع علمی در حوزه رصد، راستی آزمایی و پالایش اخبار سلامت جهت فرهنگ سازی سواد رسانه‌ای در کنار سواد سلامت برای تمامی اقشار جامعه را از دیگر اهداف راه‌اندازی این کانون دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: رسیدن به یک تعامل و تعالی، همگرایی و هم افزایی بین صنوف مختلف درگیر مقوله سلامت در جامعه دلیل دیگر راه اندازی این کانون بوده است.

وی ضمن معرفی کانون ارتباطات رسانه و سلامت، اظهار کرد: این کانون در زیر مجموعه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تأسیس شده و طی آن فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های ارتباطات سلامت، سواد سلامت و فرهنگ سازی رسانه‌ای ترویج اخبار سلامت در بستر فعالیت‌های دانشجویی انجام می‌شود.

محمدی در ادامه تصریح کرد: تمامی دانشجویان علاقمند به فعالیت در بخش‌های مختلف رسانه و سلامت اعم از رسانه‌های نوشتاری و شنیداری در بخش خبرنگاری، روزنامه نگاری، گویندگی، مجری گری و غیره و از تمامی دانشگاه‌های کشور با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌توانند با این کانون دانشجویی جدید همکاری کنند.

وی تبدیل شدن به مرجعی جهت دیده بانی اخبار سلامت در کشور را چشم انداز کانون دانشجویی رسانه و سلامت عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق این هدف، مردم می‌توانند هر روز اخبار تحلیلی درستی در بخش‌های مختلف سلامت را از طریق این کانال دریافت کنند. از طرف دیگر یک نهضت فرهنگ سازی سواد سلامت در بین جامعه ترویج و پرورش داده می‌شود.

دبیر کانون رسانه و سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه‌های این کانون در حوزه‌های مختلف سلامت و رسانه در سطوح آموزشی، پرورشی، ترویجی و تحقیقی، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه یکی از برنامه‌های این کانون برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای و سواد سلامت برای اقشار مختلف جامعه، دانشجویان و کادر درمان است. از دیگر برنامه‌های این کانون می‌توان به برگزاری میزگردهای تخصصی حول مسائل چالش برانگیز و ضروری علوم سلامت اشاره کرد.

وی در رابطه با نحوه عضوگیری کانون اشاره کرد: عضوگیری این کانون از طریق ثبت نام حضوری در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین اطلاع رسانی اینترنتی آن از طریق وبسایت روابط عمومی جهاد دانشگاهی و کانال سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به نشانی @JDSBFARHANGI انجام خواهد گرفت.

محمدی با بیان اینکه هسته اولیه کانون تشکیل شده است، عنوان کرد: در این راستا همچنین دوره آموزشی مدیکال ژورنالیزم (روزنامه نگاری تخصصی علوم پزشکی) برای خبرنگاران، روزنامه نگاران، روابط عمومی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر اقشاری که به‌نحوی در حرفه ارتباطات رسانه و سلامت مشغول به فعالیت هستند، تدوین شده است.

این دانشجوی دکترای تخصصی نانوفناوری پزشکی با اشاره به مزایای وجود کانون‌های دانشجویی فعال در زمینه رسانه و سلامت، عنوان کرد: اکثر دانشجویان بخصوص دانشجویان علوم پزشکی تخصص و سواد کافی در زمینه علوم سلامت را دارا هستند و شاید به فعالیت در حوزه رسانه نیز علاقمند باشند، ولی به دلیل ساختارهای پیچیده، سخت گیری ها و سایر مسائل فضای رسانه، نتوانند با آنها همکاری کنند.

دبیر کانون رسانه و سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان تصریح کرد: دانشجویان علوم پزشکی علاقمند به رسانه طی همکاری در این عرصه، هم می‌توانند خدمتی عرضه کرده و رسالت خود را به انجام برسانند وهم نقطه نظرات خود را از طریق تریبون‌های رسانه‌های مطرح می‌کنند. بنابراین برای تحقق این مساله اقدام به تأسیس این کانون دانشجویی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم یک شبکه دانشجویی توانمند در حوزه ارتباطات سلامت و رسانه ایجاد کنیم.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا