راز ماندگاری مجله فیلم پس از ۳۸ سال



دبیر هیات تحریریه مجله «فیلم» از راز ماندگاری این نشریه پس از ۳۸ سال فعالیت مطبوعاتی و در مجموع درباره بقای نشریات چاپی سخن گفت.

عباس یاری در گفت‌وگویی با ایسنا درباره بقای نشریات چاپی و تقابل آنها با فضای مجازی گفت: «مطبوعات و رسانه‌ها باید با همان ادبیات و فرهنگ نوشتاری خودشان وارد فضای مجازی شوند و متفاوت نگاه کنند و متفاوت پیام بدهند.»

او افزود: هنوز هم در خیلی از کشورها تیراژ روزنامه‌های کاغذی پس از یک دوره افت دوباره بالا رفته و رشد داشته است. مطبوعات کاغذی می‌توانند جایگاهشان را حفظ کنند و آرزوی ما هم همین است و تلاشمان را هم می‌کنیم.

یاری تاکید کرد: هنوز هم خوانندگانی داریم که اگر یک روز مجله دیرتر به دستشان برسد، زود پیگیر شده و تماس می‌گیرند.

او قیمت نشریات چاپی را نسبت به اقلام دیگر عادی و مناسب دانست و افزود: فاجعه‌ای در جهان اتفاق افتاده که عواقبش برای کشورهای جهان سوم خیلی بیشتر است. شما وارد مترو کشورهای اروپایی که می‌شوید، همه کتاب دستشان است و در کشور ما همه موبایل در دست دارند.

یاری بخشی از این مشکل را سیستم غلط آموزشی عنوان کرد و افزود: در نظام آموزشی ما به دانش‌آموزان یاد نمی‌دهند که مطالعه کنند و سینما یا تئاتر بروند؛ فقط یک‌سری محفوظاتی است که باید حفظ ‌کنند و بعد نسلی وارد جامعه می‌شود که دانشجویش هم مطالعه نمی‌کند و مانند یک آدم معمولی حرف می‌زند و تحلیل می‌کند.

دبیر هیات تحریریه مجله «فیلم» دلیل پابرجا بودن این مجله پس از ۳۸ سال انتشار را همکاری و همدلی سه تن از بنیانگذاران این مجله، در طول این سال‌ها دانست و افزود: در طول این سال‌ها مجله «فیلم» به طور مرتب و بدون تاخیر به کارش ادامه داده است و همکاری مشترک و پیوسته من، هوشنگ گلمکانی و مسعود مهرابی یکی از دلایل موفقیت مجله «فیلم» است.

او درباره مخاطبان نسخه آنلاین مجله «فیلم» هم گفت: ما مخاطبانی در شهرستان‌ها و خارج از کشور داریم که هزینه اشتراک مجله برایشان زیاد می‌شود و دیر به دستشان می‌رسد برای همین نسخه آنلاین برایشان در دسترس‌تر است اما همچنان استقبال از نسخه کاغذی بیشتر است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا