حفظ امنیت و آبرو خط قرمز رسانه‌ها باشد


یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصحاب رسانه دو مورد حفظ آبرو و امنیت را مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: خبرنگاران اخباری را منعکس نکنند که امنیت ما را زیر سؤال ببرد و از سوی دیگر توجه به حفظ آبروی انسان‌ها در دین اسلام بسیار مهم و بالاتر از کعبه عنوان‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، آیت‌الله اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه تاکستان در جلسه اخلاق و رسانه که شب گذشته با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی خداوند انسان را خلق کرد از فرشتگان خواست تا در مقابل او کرنش و سجده کنند چراکه انسان مفتخر است که خداوند از روح خود در او دمیده است.

وی تصریح کرد: انبیاء آمده‌اند تا بگویند صراط مستقیم و ملکوت آسمان کجاست اما هیچ‌کدام به جبر کسی را به‌سوی الله نمی‌خوانند بلکه راه را نشان می‌دهند و انسان خود انتخاب می‌کند؛ در حقیقت رسالت و بعثت برای یاری انسان در مسیر صراط مستقیم است.
 
اسلامی عنوان کرد: در خمیرمایه انسان دو عنصر ظلمت و نور وجود دارد که در تضاد باهم است، درواقع حاکمیت الله و شیطان در نفس انسان همواره در جنگ و تقابل هستند و انتخاب هرکدام نتیجه‌ای متفاوت دارد، یکی خلیفه‌الله می‌شود و دیگری در مقام اسفل‌السافلین قرار می‌گیرد.
 
این مسئول با بیان اینکه هرکدام از ما ممکن است بر سر دو راهی قرار گرفته و دچار لغزش شویم، عنوان کرد: در هر موقعیتی باید بدانیم خمیرمایه ما دو ذات الهی یا شیطانی را دارد لذا باید به خود آمده و مراقب باشیم که گرفتار شیطان نشویم.
 
وی ادامه داد: مثال تفهیم تقوا را می‌توان چنان دانست که وقتی اعمال افرادی در یک جا جمع شود و اعمال آن‌ها را به دیگران نشان دهند، اگر خجل نشدند آن زمان آن افراد متقی بوده‌اند.
 
امام‌جمعه تاکستان با بیان اینکه اصحاب رسانه دو مورد آبرو و امنیت را مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: اصحاب رسانه دقت کنند اخباری را منعکس نکنند که امنیت ما را زیر سؤال ببرد و از سوی دیگر توجه به حفظ آبروی انسان‌ها در این قشر ضروری است چراکه حفظ آبرو در نزد خداوند بسیار با اهمیت است و حتی جایگاه آن بالاتر از کعبه عنوان‌شده است.
 
وی عنوان کرد: توجه به منابع متقن و اطلاع‌رسانی صحیح در این خصوص باید در دستور کار اصحاب رسانه باشد.
 
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد ریاست قوه قضاییه در مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: در حال حاضر این قوه به برخی از سرمنشأهای فساد رسیده و برای وی فرقی بین اینکه فرد خطاکار و مفسد کیست و چه جایگاهی دارد، وجود ندارد.
 
وی عنوان کرد: مفسدان مجرم هستند و عملاً می‌خواهند معصیت کنند لذا اطلاع‌رسانی در خصوص عملکرد اشتباه و مغرضانه آن‌ها باید موردتوجه باشد.

اسلامی در پایان تأکید کرد: بومی بودن یا نبودن مسئولان نباید ملاک ارزیابی قرار بگیرد چراکه شاخصه ارزیابی آن‌ها عملکرد مدیران و مسئولان در حوزه‌های فعالیت خود است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا