جشنواره « مدیرهمراه، مدیرپاسخگو» در خراسان شمالی آغاز شد



علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این جشنواره که به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان برگزار می شود، بیش از ۲۰۰ نفر از خبرنگاران، مدیران رسانه ها و دست اندرکاران رسانه با انتخاب مدیران برتر از دیدگاه خود، به ۱۵ شاخص و معیار تعیین شده، امتیاز خواهند داد.

وی با بیان اینکه فرم های ارزیابی از روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه به مدت سه روز در بین اهالی رسانه توزیع خواهد شد، افزود: اهالی رسانه فرصت دارند تا طی یک هفته و حداکثر تا تاریخ ۲۰ شهریورماه جاری فرم های ارزیابی را تکمیل و به دبیرخانه این جشنواره مستقر در خانه مطبوعات استان تحویل دهند.

خادمی افزود: در جشنواره انتخاب «مدیرهمراه، مدیر پاسخگو» مدیران دستگاه های اجرایی استان، مدیران بانک ها، شهرداران مناطق مختلف مرکز استان و اعضای شورای اسلامی شهر مورد ارزیابی اهالی رسانه قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، تعامل مدیر دستگاه با رسانه، برخورد مناسب با خبرنگار، پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران، میزان صداقت در گفتار و توجه به تحقق وعده ها، میزان ارتباط مدیر دستگاه با رسانه ها، تحوه تعامل و برخورد با مردم، پاسخگویی به سئوالات مردمی منتشر شده در رسانه ها، برخی از شاخص ها و معیار های تعیین شده در فرم ارزیابی این جشنواره است.

خادمی افزود: همچنین میزان نقد پذیری و سواد رسانه ای مدیر دستگاه و مدیرروابط عمومی، پیگیری اخبار رسانه مربوط به دستگاه، میزان به کارگیری رسانه و شبکه های اجتماعی، قرار دادن جراید در سبد کارکنان، مخاطب شناسی و رعایت حقوق مخاطب و توجه مدیر دستگاه به مواد ۳، ۴ و ۵ قانون مطبوعات از دیگر شاخص های ارزیابی مدیران در این جشنواره است.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: یکی از شاخص های مهم دیگر در این جشنواره توجه به توزیع عادلانه آگهی ها در بین رسانه های مکتوب و رعایت توزیع قانونی آن از کانال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امتیاز این شاخص توسط کارشناس توزیع آگهی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین خواهد شد.

وی اظهار کرد: امتیاز هر شاخص بین عدد صفر و ۱۰ خواهد بود که تکمیل کنندگان این فرم ها با شناختی که از مدیران بخش های مختلف دارند امتیاز لازم را به مدیر مورد نظر اختصاص خواهند داد.

خادمی افزود: با تکمیل فرم های توزیع شده توسط اهالی رسانه و خبرنگاران، امتیازات داده شده در کمیته داوران این جشنواره جمع بندی و اسامی ۱۰ مدیربرتر این جشنواره به عنوان مدیران همراه و پاسخگو، از سوی خانه مطبوعات استان اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیران منتخب این جشنواره طی مراسمی رسمی که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد، با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته و در گفتگوهای اختصاصی از طریق رسانه های جمعی به شهروندان عزیز و نماینده عالی دولت در استان معرفی خواهند شد.

مدیرخانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: این جشنواره برای نخستین بار است که در خراسان شمالی برگزار می شود و امیدواریم از این پس همه ساله بعد از ۱۷ مردادماه گرامیداشت روز خبرنگار؛ شاهد برگزاری این جشنواره در این استان باشیم.

وی تعامل خوب میان مدیران دستگاه ها و اهالی رسانه را موجب سرعت بخشیدن به رفع مشکلات مردم و روند توسعه همه جانبه در استان دانست و اظهار امیدواری کرد که این اقدام فرهنگی و اثرگذار، گامی در مسیر رشد، تقویت همراهی و همدلی مدیران و جامعه رسانه ای و ارتقای جایگاه پاسخگویی به افکار عمومی باشد.

خادمی افزود: نتایج این جشنواره تا پایان شهریورماه جاری مشخص خواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۲۴ رسانه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


منبع:خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا