تولیدی شدن برنامه‌های سینمایی تلویزیون چه پیامدهایی دارد؟



«نقد سینما» در زمره‌ی ویژه‌برنامه‌های جشنواره فیلم فجر است که از امشب روی آنتن شبکه تهران می‌رود. در همین ارتباط تهیه‌کننده برنامه، رابطه سینما و تلویزیون را ارتباطی نزدیک عنوان می‌داند و تاکید می‌کند که «سینما و تلویزیون در کشور ما جدا نیستند.»

یوسف بچاری در گفت‌وگویی با ایسنا همچنین درباره تولیدی شدن برخی ویژه‌برنامه‌های جشنواره فیلم فجر و تاثیر آن بر کیفیت و میزان ارتباط با مخاطب، چنین توضیح داد: برنامه تولیدی برای عوامل و مهمانان برنامه راحت‌تر است؛ ما در برنامه «نقد سینما» تماس تلفنی و ارتباط مستقیم نداریم پس پخش تولیدی در کیفیت برنامه تاثیر زیادی ندارد.

بَچاری عنوان کرد که پخش زنده برنامه‌ای که ۱۲:۳۰ شب شروع شده و تا سه بامداد ادامه می‌یابد، برای عوامل و مهمانانی که همگی درگیر کارهای جشنواره هستند و روز بعد فیلمشان پخش می‌شود، سخت است. پس بهتر است که برنامه در زمان مناسب‌تری ضبط و بعد پخش شود.

او در عین حال فاصله بین تولید و پخش برنامه «نقد سینما» را کوتاه خواند؛ به نحوی که این فاصله زمانی به محتوا و جذابیت برنامه آسیب نرساند و به نوعی زنده تلقی شود.

این تهیه‌کننده افزود: با توجه به اینکه ما در برنامه «نقد سینما» تماس تلفنی و ارتباط مستقیم نداریم، پخش تولیدی در کیفیت برنامه تاثیر چندانی ندارد؛ مگر اینکه از نظر روانی مخاطب را طوری عادت داده باشیم که فکر کند در برنامه زنده حرف‌هایی زده می‌شود که در برنامه تولیدی گفته نمی‌شود.

بَچاری همچنین درباره کاهش جذابیت برنامه‌های تولیدی، تاکید کرد: اگر بحث خط قرمزها مطرح باشد که در هر صورت باید رعایت شود اما اگر بحث این باشد که مهمانان حرفشان را نمی‌زنند باید بگویم که در برنامه تولیدی هم خیلی وقت‌ها بوده است که حرفی سر و صدا ایجاد کرده باشد.

تهیه‌کننده «نقد سینما» رابطه سینما و تلویزیون را نزدیک عنوان کرد و افزود: سینما و تلویزیون در کشور ما جدا از هم نیستند و خیلی از سینمایی‌ها در تلویزیون کار کرده‌اند و خیلی از تلویزیونی‌ها هم در سینما بوده‌اند؛ پس نمی‌توانیم بگوییم که از هم جدا هستند. به نظرم همکاری و همدلی در هر کاری مفید و ثمربخش است.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، برنامه تلویزیونی «نقد سینما» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری روانه آنتن می‌شود. این برنامه همزمان با شروع سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود و ایام جشنواره صرفا به فیلم‌های فجر می‌پردازد.
انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا