تشکیل ستاد اطلاع رسانی "کرونا" در استان الزامی است



ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از بروز شایعات مختلف، تشکیل ستاد اطلاع رسانی ویژه بحران کرونا در استان الزامی است.

وحید نیشابوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد بروز شایعات متعدد در سطح فضای مجازی و انتشار برخی اخبار غیرواقع در برخی رسانه ها بودیم که باعث ایجاد جو روانی در جامعه شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز شایعات بخصوص در فضای مجازی و انتشار اخبار دقیق و کارشناسانه در رسانه های رسمی، باید ستاد یا کمیته ویژه اطلاع رسانی ویژه بحران کرونا در استان تشکیل شود.

نیشابوری با اشاره به جو روانی ایجاد شده ناشی از این بیماری و ترس فزاینده مردم تاکید کرد: انتشار اخبار نادرست و شایعات مختلف در این خصوص بر افزایش التهاب روانی و ترس فزاینده در بین آحاد مختلف جامعه دامن می زند و این خود بدتر از بروز این بیماری است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای مدیریت و هدایت درست افکار عمومی و جلوگیری از انشتار اخبار نادرست و همچنین ارائه آموزش صحیح و اصولی به منظور پیشگیری از بروز بیماری، رسانه ها می توانند نقش اساسی و تعیین کننده ای داشته باشند، لذا می طلبد هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی این ستاد در استان زیر نظر متولیان امر که ظاهرا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، اقدام شود.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا