تذکر کتبی به رئیس جمهور به دلیل شرایط فوق بحرانی کاغذ روزنامه


متن این تذکر کتبی به شرح زیر است:
مخاطب : ریاست محترم جمهوری ، وزرای محترم اطلاعات ، امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی
خلاصه تذکر : لزوم برخورد با تخلفات شرکت چوب و کاغذ مازندران در دوران مدیریت جدید که منجر به افزایش ۴ برابری قیمت کاغذ در بازار در طول دو ماه اخیر شده است. لازم است با تغییر مدیریت این شرکت ثبات به بازار مطبوعات بازگشته و دلالان و واسطه ها حذف شوند
شرح تذکر : به دلیل مشکلات کمبود کاغذ روزنامه در کشور، اغلب نشریات در وضعیت فوق بحرانی قرار دارند و در آستانه سال جدید صدها نفر از شاغلین در مطبوعات در معرض از دست دادن شغل خود قرار گرفته اند. به دلیل شرایط تحریم فعلی و به واسطه عدم توانایی انتقال ارز و یا عدم تخصیص ارز از طرف بانک مرکزی عملا واردات کاغذ توسط بازرگانان به بن بست کشیده شده است . در این میان متأسفانه صنایع چوب و کاغذ مازندران که به طرز موفقیت آمیزی در حال تعدیل این بحران بود ، دوماه قبل ضمن تغییر نادرست مدیریت، تولید کاغذ روزنامه خود را متوقف نموده است و باعث تشدید بحران موجود گردید. نکته آن است که در زمان تغییر مدیریت تذکرات لازم به مسئولین ذیربط ارائه و درباره تبعات آن هشدار داده شد. به هرحال بعد از تعویض مدیریت این صنعت مهم و تنها به فاصله ده روز ، یکی از خطوط تولید کارخانه از کار افتاد و ده روز بعد از آن نیز خط دوم کارخانه از مدار خارج شد و کارخانه کلا تعطیل گردید . البته نکته تاسف بار دیگر آن است که مجددا مسیر فروش کاغذ از طریق دلالان جایگزین فروش مستقیم به روزنامه ها گشت.
لذا کاغذ روزنامه به دلایل ذکر شده در حال حاضر تا مبلغ هر کیلو ۱۶ هزار تومان رسیده است و تازه به همین قیمت نیز موجود نیست. به همین دلایل اکثر مطبوعات ملی و استانی در حال تعطیل شدن کامل هستند. در پایان همانگونه که قبلا نیز به اطلاع وزیر اقتصاد رسیده است استفاده از توانایی های سرپرست قبلی می تواند در کمترین زمان ممکن هم وضعیت کارخانه را به روال عادی بازگرداند و هم التهاب نبود کاغذ را تسکین دهد. آقایان دولتمرد ! از آنجا که وضعیت موجود فوق بحرانی می باشد نیاز به اقدام فوری و قاطع از سوی حضرتعالی می باشد ضرورت دارد با فوریت اقدام لازم را در راستای نجات این صنعت مهم و استراتژیک اتخاذ شود .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا