تاکید رییس صداوسیما بر چینش درست کنداکتور/پرهیز از قالب‌های تکراری


معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در نشست اعلام برنامه‌های شبکه‌های استانی در ایام انتخابات، درباره‌ی قالب تکراری برنامه‌های مناسبتی در تلویزیون از جمله ایام انتخابات گفت: بحث مدیریت کنداکتور و چینش برنامه‌ها در سازمان صدا و سیما مستلزم کار حرفه‌ای است. مهم‌ترین بخش تلویزیون و رادیو چینش کنداکتور است که برای بیننده تکراری نباشد. از این پس قرار است مراتب چینش برنامه‌ها در تلویزیون رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری آموزشگاه رسانه، نشست خبری معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما به منظور اعلام ویژه‌برنامه‌های انتخابات و دهه فجر مراکز استان‌ها صبح یکشنبه (ششم بهمن ماه) برگزار شد.

در این نشست علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما در خلال معرفی برنامه‌های ویژه انتخابات و دهه فجر در پاسخ به پرسشی درباره قالب تکراری برنامه‌های مناسبتی تلویزیون به ویژه در بحث انتخابات گفت: بحث مدیریت کنداکتور و چینش برنامه‌ها در سازمان صدا و سیما مستلزم کار حرفه‌ای است. مهم‌ترین بخش تلویزیون و رادیو چینش کنداکتور است که برای بیننده تکراری نباشد و برنامه‌هایی پخش شود که روی اعصاب و روان مخاطب راه نرود.

او در همین زمینه با اشاره به بازپخش بیش از حد سریال «مختارنامه» که انتقادهایی را برای صداوسیما به همراه داشت، یادآور شد: در این زمینه رییس سازمان صدا و سیما دستور دادند که مراتب چینش برنامه‌ها در تلویزیون رعایت شود. در معاونت استان‌ها نیز ساز و کاری طراحی شده است که بازپخش‌ها در یک بازه زمانی و برای نوبت‌های محدودی از شبکه‌های استانی پخش شود.

دارابی در ادامه از پخش دو مجموعه تلویزیونی از تولیدات استان‌ها به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: مجموعه «جلال» که به مناسبت دهه فجر توسط مرکز آذربایجان شرقی در ۱۵ قسمت با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. همچنین سریال «محرمانه در باران»، تولید مرکز اصفهان از شبکه شما، مجموعه طنزهای «ناخونک» در ۳۰ قسمت و «برگ برنده» در ۱۶ قسمت به مناسبت دهه فجر به روی آنتن خواهد رفت. تهیه و تولید ۳۴۱۵ ساعت برنامه به منظور گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در شبکه‌های استانی صدا و سیما تصویب شده است. سهم سیما از این میزان ۱۹۰۳ و سهم رادیوهای استانی ۱۵۱۲ ساعت است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما همچنین یادآور شد: قرار است از آرشیو سازمان صدا و سیما تصاویری را که پخش نشده‌اند، برای پخش آماده کنیم.

دارابی درباره برنامه‌های انتخاباتی صداوسیمای مراکز استانی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم و تهران برگزار می‌شود و سی و هفتمین انتخابات کشور از اول انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. ما اسفند امسال، اولین انتخابات، بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم بود. از طرفی اولین انتخابات بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب را پیش رو داریم. با توجه به حوادث اخیر و شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت جمهوری اسلامی از مسببین آن و درهم کوبیدن آمریکا لزوم بیشتر به تشکیل مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی احساس می شود.

دارابی درباره‌ی نظرسنجی درخصوص میزان رضایت مخاطبان از برنامه‌های استانی هم توضیح داد: آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در تابستان سال ۹۸، بیان‌کننده میزان رضایت ۷۰ درصدی شنوندگان شبکه‏‌های استانی و محلی تلویزیونی و رادیویی است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما، درباره سیاست‏ ها و راهبردهای انتخاباتی صدا و سیما گفت: ۲۶۰ نفر از نمایندگان مجلس آتی (۸۹.۷ درصد) نماینده استان‏‌های مختلف کشور هستند و از همین رو برنامه‌های مختلفی را برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات طراحی کرده‌ایم. تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک به دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تلاش برای تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور و نشاط و جشن ملی سیاسی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملیِ اقوام، مذاهب، قشرها و گروه‏های مختلف مردم، تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بر اساس وظایف مندرج در قانون اساسی و بیانات و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بخشی از سیاست‌های صدا و سیما در حوزه انتخابات است.

وی افزود: تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی ویژه نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم انجام خواهد شد. همچنین نمایش وجهه و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه بین‏ المللی در دستور کار ماست و همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برنامه‌هایی در این خصوص پخش خواهیم کرد.

دارابی تاکید کرد: از زمستان ۹۷ ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما تشکیل شده است و حدود ۳۷۵ جلسه برگزار کردیم و درخصوص انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز استان‌ها گزارش‌هایی داشته‌ایم. قرار است در فرصت باقیمانده ۱۶۹۲ ساعت برنامه انتخاباتی درباره مجلس شورای اسلامی و ۱۸۰ ساعت برنامه انتخاباتی درباره خبرگان رهبری از صدا و سیمای مراکز استان پخش شود.

معاون استان‌های صدا و سیما عنوان کرد: در زمان انتخابات پوشش برنامه از هزار نقطه کشور را به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های استانی و سراسری خواهیم داشت. همچنین ۲۵۰ موشن‌گرافیک با موضوع انتخابات را تولید کرده ایم.

دارابی در پایان گفت: استفاده از رادیو نما به عنوان رسانه‌ای موثر در جذب هنر مردمی و انعکاس خلاقیت‌های شنوندگان در قالب عکس و انتخابات را هم در نظر گرفته ایم. تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با انتخابات در شبکه شما از جمله برنامه انتخاب شما و گفتگو با چهره‌های سیاسی استان‌های مختلف را هم خواهیم داشت. تولید شش نماهنگ و ۳۰ سرود برای پخش در ایام انتخابات، تولید و توزیع ۲۴۷۵ قطعه پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک، کاریکاتور و ۳۹۶۰ دقیقه در قالب‌های موشن گرافیک، فتو و ویدئو کلیپ، انیمیشن، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت، ویدئوگرافی، ۷۴۲۵ قطعه و ۱۱۸۸۰ دقیقه محتوا از بستر فضای مجازی، در راستای جریان‌سازی و ایفای نقش مکملی، با استفاده از راه‌اندازی پویش‏‌های انتخاباتی بخش دیگر از فعالیت و برنامه‌ریزی‌های شبکه‌های استانی است.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا