بیش از 2میلیون نسخه نشریه به مراکز عمومی کشور اهدا شد


مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال ۹۷ مجموعا ۲میلیون و ۱۵۲هزار نسخه نشریه در قالب طرح نشریات اهدایی بین مراکز عمومی سراسر کشور توزیع شد.

سید محمدرضا دربندی با اشاره به انتشار گزارش یک ساله نشریات اهدایی در سال ۹۷ گفت: مطابق اطلاعات ارائه شده از سوی سامانه نشریات اهدایی، ۱۲۶ نشریه در سال ۹۷ شرایط حضور در طرح را داشته و به عضویت آن درآمدند.

دربندی با بیان اینکه «در سال گذشته، ۲میلیون و ۱۵۲هزار نسخه نشریه در قالب یک هزار و ۶۲۰ عنوان دریافت و توزیع شده، افزود: اعتبار تخصیص یافته به این طرح تا پایان سال۹۷، بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال بوده که این مبلغ تا پایان اسفند ماه به حساب صاحبان امتیاز نشریات حاضر در طرح  واریز شده است.

دربندی با اشاره به برگزاری جلسه کارشناسی با حضور «کُرد، مدیر طرح نشریات برگشتی» از انتشار تغییرات جدید در نظامنامه طرح در روزهای آتی خبر داد و تصریح کرد:توسعه طرح خرید نشریات برگشتی در دست بررسی است و این طرح در سال ۹۸ با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. 

شایان ذکر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش و ارتقای دانش عمومی شهروندان و تقویت بنیه اقتصادی نشریات، طرح نشریات اهدایی را در سال ۹۴ آغاز کرد که این طرح به دلیل استقبال مدیران نشریات و مراکز دریافت کننده، هر سال با توسعه بیشتر، به کار خود ادامه داده است. مراکز اصلی دریافت کننده بسته های اهدایی در این طرح، زندان های سراسر کشور، بهزیستی، کتابخانه های شهرداری تهران، خیریه ها، مدارس کودکان کار، خوابگاه های دانشجویی، بیمارستان ها، ناوگان ریلی و جاده ای کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا