بقای مطبوعات مستلزم محتوای تولیدی مناسب است



ایسنا/مازندران مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد گفت: محتوای مطالب تولیدی مناسب و مورد علاقه مخاطبان و داشتن یک تیم مطبوعاتی ماهر ابزارهای بقا و تداوم فعالیت نشریات در کشور است.

گیتا علی‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر نشریات، گروه مخاطبان و علائق آنان را به خوبی شناسایی کنند در انتشار مطالب و تولید محتوا قطعا عملکرد بهتری خواهند داشت.
وی آینده مطبوعات کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: علاقه‌مندان به مقوله چاپ و نشر و تورق اخبار روزنامه ها در کشور کم نیستند، هر چند سایت ها و پایگاه های خبری امروزه تازه ترین و متنوع ترین اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار مخاطب قرار می دهند اما ماندگاری روزنامه و مستند بودن و تکیه بر صحت اطلاعات در یک نشریه مکتوب مواردی است که باعث شده مطبوعات همچنان پرطرفدار باشد.
مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد با بیان اینکه در مقوله کاغذ تصمیمات خوبی گرفته شده گفت: نشریات مکتوب اعم از روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه بر حسب نوبت توزیع اگر دارای چاپ منظم بوده و موارد درخواستی را در سایت رسانه بارگذاری کنند شرایط دریافت کاغذ را خواهند داشت که همه این موارد به همت مدیرمسئولان و تیم نشریه بستگی دارد.
علی آبادی مازندران را یکی از استان‌های موفق در زمینه رسانه به ویژه نشریات و پایگاه‌های خبری دانست و تاکید کرد: معیار و ملاک موفقیت استان‌ها در زمینه رسانه ارتباط مستقیم با تعداد مخاطبان رسانه های آن استان اعم از مکتوب و غیرمکتوب دارد و تعدد بالای نشریات و پایگاه های خبری لزومی بر بهتر بودن نیست.
وی مازندران را از استان‌های با سابقه در زمینه مطبوعات معرفی کرد و افزود: حضور مازندران در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی نشان از توانایی و تجربه بالاست و قطعا استان مازندران با داشتن پتانسیل نیروی انسانی توانمند در عرصه رسانه می‌تواند جایگاه به مراتب بهتری داشته باشد که این مستلزم بهره‌گیری از کادر ورزیده در نشریات، پایگاه‌ها و سایت‌های خبری است.
مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد در پاسخ به این پرسش که برگزاری ۲ نمایشگاه مطبوعات در مرکز و غرب استان مازندران طی یکسال چه توجیهی دارد، گفت: در برخی استان‌ها به دلیل وسعت و نیز تعداد بالای نشریات و سایت‌های خبری این امکان وجود دارد مضاف بر اینکه محلی و بومی بودن و نزدیکی می‌تواند به نشر بیشتر نشریه و مطبوعات در آن منطقه کمک کند.
علی‌آبادی در پایان با قدردانی از استقبال مسئولان و نیز مردم در اولین نمایشگاه مطبوعات غرب استان خاطرنشان کرد: این جشنواره سیاستی خوب و فرصتی مناسب برای رسانه های غرب استان بود که می‌تواند با کیفیت بیشتر در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.

انتهای پیام


منبع:خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا